אישור "מתווה פראוור" פירושו המשך העוול החמור כלפי הבדווים

כפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמןכפר בלתי מוכר. צילום: מלאני טקפמן

משמעות ההחלטה היא עקירה של כ-30 אלף איש מבתיהם ומאדמתם ללא סיבה מוצדקת, בניגוד לרצונם ותוך הפרה בוטה של זכויותיהם

האגודה לזכויות האזרח ועמותת במקום – מתכננים למען זכויות תכנון יצאו היום בחריפות נגד החלטת הממשלה להצביע בעד "מתווה פראוור", והסבירו כי משמעות ההחלטה היא עקירה של כ-30 אלף איש מבתיהם ומאדמתם ללא כל סיבה מוצדקת, בניגוד מוחלט לרצונם ותוך הפרה בוטה של זכויותיהם הקנייניות ההיסטוריות על אדמותיהם. אישור המתווה מהווה המשך של האפליה החמורה והתעלמות הממשלה מאחת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בישראל, זאת בזמן שמתנהלת מחאה ציבורית נרחבת לשינוי התנהלות הממשלה מול אזרחיה, לשוויון ולשמירה על הזכויות של כולם.

המתווה נקבע בניגוד לרצונם וללא שיתופם של 35 הכפרים הלא מוכרים בנגב, אשר מונים בין מאות לאלפי תושבים כל אחד. מדובר בכפרים שסובלים ממחסור והזנחה חמורים, שחלקם קיימים עוד לפני קום המדינה, ואחרים שנוצרו לאחר שהמדינה העבירה בכפייה אלפי בדווים מכל רחבי הנגב כדי לרכזם בתוך אזור מצומצם ומוגדר של הנגב המזרחי. נציגי הארגונים מתריעים כי תכנית הממשלה "להסדרת ההתיישבות הבדווית בנגב" מנוגדת לחלוטין להמלצות של ועדת גולדברג, אשר קבעה כי נעשה לבדואים תושבי הכפרים הלא מוכרים עוול מתמשך שיש לתקן אותו. אף שהוגדר כמתווה ליישומן, המתווה מנוגד לעיקרון המרכזי עליו המליצה ועדת גולדברג – הכרה בכפרים ככל שניתן.

כפי שעולה מתוכנית הממשלה, לצד העקירה יופנו משאבים ניכרים לפיתוח שבע העיירות הבדוויות הקיימות והכפרים המוכרים במועצת אבו באסמה. הארגונים אומרים היום כי רק תוכנית שתעשה בשיתוף התושבים ובהסכמתם, ועל בסיס ההכרה בכפרים, תביא לפתרון ממשי ולשגשוג המיוחל של כל תושבי הנגב, ערבים ויהודים כאחד.

 

אושרה הרפורמה בנגב: "מלחמה נגד הבדואים", ynet, 11.9.11

עו"ד ראויה אבורביעה, גם לבדואים מגיע צדק חברתי, ספטמבר 2011

התייחסות האגודה ובמקום למתווה פראוור, יוני 2011

נייר עמדה: תמונת מצב – הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, מאי 2011

 

מודעה שפורסמה היום (11.9.11) בעיתון הארץ, לקראת הצבעת הממשלה על מתווה פראוור:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הכפרים הבלתי מוכרים,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.