ניסיון הממשלה לחדש את תוכנית ויסקונסין נכשל

מפגינים נגד תוכנית ויסקונסין, אפריל 2010. צילום: תמי גרוסמפגינים נגד תוכנית ויסקונסין, אפריל 2010. צילום: תמי גרוס

בדיון שהתקיים הבוקר (3.8.2011) בועדת העבודה גינו חברי הועדה מקיר לקיר את הניסיון להחזיר את תוכנית ויסקונסין לסדר היום הציבורי

מנכ"ל שירות התעסוקה חשף כיצד האוצר פגע בשירות מאז בוטלה התוכנית על ידי הכנסת בשנה שעברה, וקיצץ מתקציבו 50 מליון ש"ח לעומת התקציב של שנה שעברה. חברי הועדה הדגישו שבמשרד האוצר עושים כל שביכולתם לייבש את שירות התעסוקה במטרה להכשילו ולהפכו ללא יעיל, כך שבסופו של דבר הוא יוכל להצדיק את הכוונה להפריטו, וכי הם לא יתנו יד להשבת תוכנית שפגעה באלפי בני אדם ולא באמת סייעה להם לצאת לעבודה.

לדברי עו"ד טלי ניר, מנהלת המחלקה לזכויות חברתיות-כלכליות באגודה לזכויות האזרח "הניסיון של משרדי האוצר והתמ"ת להחזיר הפרטה שנכשלה, בזמן שמאות אלפים בישראל יוצאים לרחובות ומוחים על מדיניות הקיצוצים וההפרטות, היא עזות מצח ואטימות מוחלטת לרצון הציבור. המקרה של יבוש תקציב שירות התעסוקה ותוכנית ויסקונסין הוא דוגמא מבישה של מדיניות הקיצוצים וההפרטות בשירותים חברתיים. אנו מברכים את חברי הועדה שדחו את הבקשה הזו, ואנו קוראים להם לדרוש מהממשלה להזרים את התקציבים המתבקשים לשירות התעסוקה, ולחזקו בתקנים ובתוכניות הכשרה והשמה בעבודה שיסייעו באמת למובטלים לשוב לשוק העבודה".

לנייר העמדה של האגודה לזכויות האזרח

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לעבוד,זכויות חברתיות,תוכנית ויסקונסין

סגור לתגובות.