חקיקה אנטי-דמוקרטית – סיכום מושב החורף

cc-by: Joshua Paquincc-by: Joshua Paquin

שנתיים חלפו מאז כינונה של הכנסת הנוכחית – שנתיים שבהן אנו עדים להחרפה של  מגמות הפגיעה בדמוקרטיה בישראל, בין השאר באמצעות חקיקה הפוגעת בזכויות יסוד העומדות בבסיסה. האגודה התריעה על המגמות הללו ואף פנתה בתום מושב הקיץ ליו"ר הכנסת ח"כ רובי ריבלין ולראש הממשלה מר בנימין נתניהו, והביעה את חששה מפני ההסלמה של הזרמים האנטי-דמוקרטיים בתוך בית המחוקקים. בתשובות שהתקבלו לפניות האגודה נמסר מסר מרגיע לכאורה: חלק מן ההצעות האנטי-דמוקרטיות כלל לא זכו לתמיכת הממשלה, והאחרות נמצאות בשלבים מוקדמים, ובמסגרת הליכי החקיקה תינתן הדעת על כל ההיבטים המשפטיים והחוקתיים הכרוכים באישור החקיקה. האמנם?

עתה, בתום מושב החורף, אנו מצרים לומר כי חששותינו לא התבדו. נהפוך הוא – אנו עדים להתגברות נוספת, הן בקצב קידום החקיקה האנטי-דמוקרטית והן במסה של הצעות החוק הגזעניות והפוגעניות שמניחים חברי הכנסת.

יותר מכך, במושב אחרון "סומנו" ארגוני החברה האזרחית, ובמיוחד ארגוני זכויות האדם, כמטרה בפני עצמם. החל בהתבטאויות שר החוץ של ישראל שכינה את הארגונים "סייעני טרור" וכלה בניסיון לכונן ועדות חקירה פרלמנטריות לארגונים במטרה להגביל את פעילותם ולעשות דה-לגיטימציה לערכים ולעמדות אותם הם מקדמים.

נוכח האווירה בכנסת, אווירה של כל-יכולות של הרוב, והלגיטימיות שמקבלת הפגיעה במיעוט, הגנה על עקרונות הדמוקרטיה רק מקבלת משנה של תוקף, ומאירה על החשיבות של ארגוני החברה האזרחית בעמידתם הקבועה ובהתעקשותם על ההגנה על המיעוטים מפני עריצות הרוב החולף.

חקיקה אנטי דמוקרטית – מסמך סיכום מושב חורף 2011

חקיקה אנטי דמוקרטית- מעקב האגודה, מעודכן ל-30.3.11

הכנסת יוצאת היום לפגרת האביב בסופו של מושב חורף סוער, הארץ, 31.3.11

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: דמוקרטיה,יוזמות אנטי-דמוקרטיות

סגור לתגובות.