בג"ץ למדינה: גבשו תוך שבוע תוכנית להקלה על הצפיפות בבתי הכלא והמעצר

אילוסטרציה

השופטים מתחו ביקורת חריפה על התנהלות המדינה, המבקשת לדחות את יישום פסק הדין ב-10 שנים

 

בג"ץ דן היום (19.3.2018) בבקשת המדינה לדחות את יישום פסק הדין בעניין שטח המחיה של עצורים ואסירים ב-10 שנים. בדיון מתחו השופטים ביקורת חריפה על התנהלות המדינה, והורו לה להגיש לבית המשפט תוך שבוע תוכנית להגדלת שטח המחיה של כל אסיר ועצור ל-3 מ"ר בלוח זמנים קצר וסביר.

כזכור, ביוני 2017 קיבל בג"ץ עתירה שהגישו האגודה לזכויות האזרח, המרכז האקדמי למשפט ולעסקים ורופאים לזכויות אדם, וקבע שהצפיפות במתקני הכליאה בישראל פוגעת בזכות לקיום מינימלי בכבוד במובן הבסיסי ביותר שלה. בג"ץ חייב את המדינה להבטיח לכל אסיר ועצור שטח מחיה של 3 מ"ר עד למרץ 2018 ושל 4.5 מ"ר עד לדצמבר 2018. המדינה ביקשה לדחות את יישומו של פסק הדין ב-10 שנים.

בדיון מנו השופטים מספר אפשרויות ליישום מהיר של הפעימה הראשונה של פסק הדין (3 מ"ר לכל אסיר ועצור), ובהן מתן חנינה לאסירים לרגל 70 שנה למדינה (כפי שנעשה גם לרגל 50 שנה), והעברה של אסירים למתקן "חולות" שהתפנה.

עו"ד אן סוצ'יו, שהגישה את העתירה: "בקשת המדינה לקבל ארכה של 10 שנים ליישום פסק הדין מקוממת, ומעידה על זלזול חמור בזכויות יסוד של אסירים ועצורים. אנחנו מקווים שבעקבות הביקורת החריפה שהשמיעו היום השופטים, הרשויות מצאו פתרונות שיבטיחו שאסירים ועצורים בישראל יזכו לתנאי מחיה מינמליים בקרוב".

בג"ץ 1892/14

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לכבוד,זכויות אסירים,זכויות בהליך הפלילי

סגור לתגובות.