מקבלי אות זכויות האדם לשנת 2009: ניר כץ ז"ל, רות ופול קדר

אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוייג יוענק לבני הזוג קדר ולבני משפחתו של ניר כץ ז"ל מידי הסופר סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, בסיומו של מצעד זכויות האדם בתל אביב. יום שישי, 11.12.09, רחבת מוזיאון תל-אביב

מקבלי אות זכויות האדם על-שם אמיל גרינצווייג לשנת 2009 הם בני הזוג רות ופול קדר, ממייסדי ארגון זכויות האדם "יש דין", וניר כץ ז"ל, המדריך שנרצח ב"בר נוער". בני משפחתו של ניר יקבלו את הפרס בשמו. האות יוענק על-ידי נשיא האגדוה לזכויות האזרח, סמי מיכאל, בסיום מצעד זכויות האדם הראשון שייערך בתל אביב.

מתוך נימוקי הוועדה לבחירה בניר כץ ז"ל:
"עבור ניר כץ, ההתנדבות, התרומה לקהילה והחינוך היו לדרך חיים. כמי שפעל מתוך גישה הומניסטית ואוהבת אדם, האמין שיש לתת לזולת, ובפרט לבני נוער וצעירים, את מירב התמיכה והכלים על מנת שיוכלו להתעצם ולמצות את יכולותיהם, כדי שבתורם יוכלו גם הם לתרום לחברה."
"על פעילותו האמיצה והתומכת בקרב בני נוער אשר נעשתה בהתנדבות ובצנעה; על נכונותו לתרום מזמנו וממרצו לקידום הסובלנות ולמאבק בדעות קדומות ובגזענות, החליטה האגודה לזכויות האזרח בישראל להעניק לניר כץ ז"ל את אות זכויות האדם ע"ש אמיל גרינצוייג."

מתוך נימוקי הוועדה לבחירה ברות ופול קדר:
"בכל שנות פעילותם היה בהם הכוח, העוז והרצון לפעול למען שמירה על הדמוקרטיה, למען חברה הוגנת וצודקת זאת מתוך מחויבות עמוקה לזכויות האדם, לקבלת האחר, לעזרה לזולת ולחלש… למען השגת מטרות אלו הם פועלים בצנעה, בנחישות ובדבקות, וסולדים מכל גינויי גזענות והפלייה."

חברי ועדת האות ציינו כי "בשנה זו ראינו חשיבות בביטוי הוקרה והערכה לעוצמתה האמיתית של תנועת זכויות האזרח המושתתת על אנשים פרטיים כמו ניר כץ ז"ל, ובני הזוג קדר, הפועלים בהתנדבות ובצנעה בקרב קהילותיהם למען מטרות חברתיות נעלות, שהם מאמינים בהם. בין שני מקבלי האות עוברים כחוט השני לא רק הנושאים המרכזיים העומדים על סדר יומה של החברה בישראל – הכיבוש וקבלת האחר, אלא גם הקשר הבין דורי המסמן עבורנו כחברה את כברת הדרך שנעשתה מחד, אך גם את האתגרים הרבים שעוד לפנינו."

תגובת אילה כץ, אמו של ניר ז"ל: "האירוע הנפשע ורווי השנאה שבו נרצח ניר, קטע חיים מבטיחים של עשייה ואהבה. כמי ששירת בצבא שש וחצי שנים ועסק בהתנדבות בחינוך ובפעילות חברתית, ניר האמין בנתינה, באהבה ובהתמודדות עם האמת. הוא האמין כי המצוקות נוצרות כתוצאה מהדברים הלא מדוברים, ושעבור צעירים מהקהילה ומשפחותיהם, חוויית היציאה מהארון וההתמודדות הכנה, קשה ומורכבת ככל שתהיה, היא הכרחית לצורך צמיחה ולהתפתחות של המשפחה כולה. בכל מקום תרם וניסה לשפר את חייו ואת חיי הסובבים לו. כולי תקווה שמסר חייו יסייע לרבים בצמיחתם ויהווה השראה לעשייה ולאהבת חינם".

תגובת רות ופול קדר: "אנחנו מודים לאגודה לזכויות האזרח על הענקת האות על שם אמיל גרינצוייג, ורואים בכך הערכה לפעילות "יש דין" על כל המתנדבות, אנשי השטח והצוות המקצועי – לקידום המאבק למען זכויות האדם בשטחים ושיפור פני החברה הישראלית."

חברי ועדת אות זכויות האדם הם פרופ' יוסי יונה, פרופ' רות הלפרין קדרי, ופרופ' מיכאיל קרייני.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.