בג"ץ יקיים דיון דחוף בנושא בעיית המים בירושלים המזרחית

כביסה נערמת בבית משפחה שזרם המים בו פסק. צילום: אהוד עוזיאלכביסה נערמת בבית משפחה שזרם המים בו פסק. צילום: אהוד עוזיאל

מחר (2.4.2014) ידון בג"ץ בעתירה דחופה של תושבי שכונות ירושלים המזרחית שמעבר לחומת ההפרדה, בגין משבר המים בשכונות. בעתירה ידונו הנשיא גרוניס, והשופטים דנציגר וזילברטל.

בעתירה, שהגישו תושבים יחד עם האגודה לזכויות האזרח והמנהל הקהילתי המקומי באמצעות עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח, צוין כי ברובם של הבתים בשכונות ראס ח'מיס, ראס שחאדה, שכונת השלום ומחנה פליטים שועפט שמעבר לחומת ההפרדה, אין בשבועות האחרונים מים בכלל, או שזרימת המים "רק" חלשה ונפסקת מעת לעת. בשכונות הללו מתגוררים כ-80,000-60,000 בני אדם, תושבים ישראלים בעלי תעודת זהות כחולה, והן חלק מהשטח המוניציפלי של ירושלים.

היום התקבלו תגובות המשיבים לעתירה – הרשות הממשלתית למים ולביוב, משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, חברת הגיחון ועיריית ירושלים – שנדרשו לפעול להסדרת הבעיה. כולם מודים כי יש צורך במאמץ משולב לטובת פתרון.

עו"ד קרן צפריר מהאגודה לזכויות האזרח: "תגובות המדינה, העירייה והגיחון רק מחזקות את טענותינו: מהרגע שבו חומת ההפרדה עמדה על תילה, השכונות הירושלמיות שמחוץ לה הפכו לשטח הפקר ללא שירותים, ללא חוק, ובחודש האחרון גם ללא מים. עוד ב-2005 התקבלה החלטת ממשלה לפיה יש לפעול על מנת להסדיר את כל הבעיות החדשות שנגרמו מהקמת החומה, אבל כמעט כלום לא קרה. נראה כי רק התערבות בג"ץ תוכל לגרום לרשויות לפעול סוף סוף, כדי לאפשר לתושבי השכונות הירושלמיות הללו חיים נורמליים."

בג"ץ 2235/14

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות תושבי ירושלים המזרחית,מים וביוב

סגור לתגובות.