על פומביות הדיון בהארכת מעצר של עצירים פלסטינים מהשטחים

החלטה בעתירת האגודה מ- 1996 נגד מפקדי כוחות צה"ל בשטחים, נגד קיום ההליך של הארכת מעצר של עצירים פלסטינים מהשטחים בתוך אגף החקירות של השב"כ בבתי המעצר

בג"צ 2560/96

1. א` ס`
2. מ` ס` א`
3. ח` ש`
4. פ` מ`
5. האגודה לזכויות האזרחי בישראל

נגד

1. מפקד כוחות צה"ל באזור יהודה ושומרון
2. מפקד כוחות צה"ל באזור חבל עזה

בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק

21.4.96

לפני השופטים י` זמיר, צ` טל, ד` דורנר

עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים

עו"ד אליהו אברם – בשם העותרים
עו"ד ע` פוגלמן – בשם המשיבים


ה ח ל ט ה

על פי הצעת בית המשפט ובהסכמה של באי-כוח הצדדים ידחה המשך הדיון בעתירה זאת כדי לאפשר למשיבים לערוך את הבירורים והסידורים הנדרשים כדי לממש את העקרון של פומביות הדיון ברוח הדברים שנאמרו בהודעה מטעם המשיבים.

בא-כוח המשיבים יתדע את בא-כוח העותרים לגבי ההתפתחות בבירורים וסידורים כאמור ויהיה נכון לשמוע מבא-כוח העותרים הערות והצעות.

עד תום המועד של 45 ימים יגיש בא-כוח המשיבים הודעה בכתב לבית המשפט בה יציג את ההחלטות והסידורים שנעשו כאמור. בא-כוח העותרים יהיה רשאי להגיב בכתב על הודעה זאת תוך 15 ימים מקבלת ההודעה. עם קבלת התגובה של בא-כוח העותרים תקבע מזכירות בית המשפט מועד להמשך הדיון בהקדם האפשרי.

אשר לארבעת העותרים בעתירה זאת. עולה מהודעת המשיבים כי הבעיה אינה קיימת יותר לגבי העותרים מס` 1 ו- 2. אפשר שהבעיה תתעורר לגבי העותרים מס` 3 ו- 4.

לגבי עותרים אלה רשמנו בפנינו את הודעת המשיבים כלומר "במידה שיהיה צורך להאריך את מעצר עותרים אלה לצרכי חקירה יתקיימו הדיונים בהארכת המעצר בפומבי וסנגוריהם יהיו רשאים להיות נוכחים בהם בכפוף לבדיקות ביטחוניות כאמור. באשר לנוכחות בני המשפחה יחול ההסדר הכללי, כפי שיקבע, כמפורט לעיל". רשמנו בפנינו את הודעת בא-כוח המשיבים לגבי הנוכחות של בני המשפחה כי יערך בירור בנדון לגבי העותרים 3 ו- 4 מתוך מגמה לאפשר נוכחות של מספר בני משפחה בהליכים המשפטיים במסגרת ההסדר הכללי ככל שיקבע. בא-כוח העותרים שומר על זכותו לשוב ולפנות בענין זה אל בית המשפט אם יראה לנכון לעשות זאת.

ניתנה היום, ב` באייר תשנ"ו (21.4.96).

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,מערכת המשפט

סגור לתגובות.