חתמו עכשיו – לבטל את האיסור הפלילי על "העלבת עובד ציבור".

לבטל אותו: 
 
 
 


אני מעוניינ\ת בעדכון חודשי על מצב זכויות האדם:

שני מקרים בלטו השבוע של אנשים שהואשמו בעבירת "העלבת עובד ציבור". אחרי שהשמיעו ביקורת חריפה על אנשי ציבור. אנחנו קוראים להפסיק את האיסור הפלילי על העלבת עובד ציבור, כדי לאפשר לציבור להשמיע ביקורת חשובה ללא פחד.

המקרה הראשון הוא המקרה של הרב אליצור סגל:
 הרב סגל כתב מאמר באתר "מנהיגות יהודית" בו הוא מבקר בחריפות את הרב הצבאי הראשי. במאמרו טוען הרב סגל כי הרבצ"ר אחראי לעבירות דתיות שונות המתקיימות בצה"ל, ומבקר אותו על שלא מנע את תכנית ההתנקות.

בגלל דברים אלה הואשם הרב אליצור סגל בעבירה תמוהה – העלבת עובד ציבור. אנחנו הצטרפנו כידידי בית המשפט לערעור שהתקיים אתמול בבית המשפט העליון בעניין. שופטי בית המשפט העליון מתחו ביקורת על שיקול הדעת של הפרקליטות, והקצו לפרליקטות 14 יום לשקול מחדש את עמדתה בנושא זה. עוד כאן –  https://law.acri.org.il/he/26990

המקרה השני הוא המקרה של ברק כהן,נגדו הוגש השבוע כתב אישום בעקבות שיר שפרסם על שוטר, וביקורת נוספת כתב על שוטרים בדף הפיייסבוק שלו . עוד מידע – כאן – https://law.acri.org.il/he/33861

אנחנו אומרים שהעלבת עובד ציבור כלל לא צריכה להיות עבירה. בטח כשמדובר בכותב של טור ביקורת. הזכות של כולנו להשמיע ביקורת על עובדי ציבור, ובפרט על עובדי ציבור בכירים, ללא פחד, היא חלק מרכזי מחופש הביטוי.

מסכימים? חתמו –

 

אני מעוניינ\ת בעדכון חודשי על מצב זכויות האדם:

 
  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.