דברים מאת סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, לרגל חג הפסח

זה דורות מסמל חג הפסח את הכמיהה לחופש ולחירות שכל אדם זכאי להם בחברה מתוקנת. אנו, פעילי האגודה לזכויות האזרח בישראל וידידיה, מציינים השנה את חג הפסח הקרב ובא כמו?עד לבדק בית

פסח תש"ע, מרס 2010

ידידות וידידים, חברות וחברים יקרים,

זה דורות מסמל חג הפסח את הכמיהה לחופש ולחירות שכל אדם זכאי להם בחברה מתוקנת. אנו, פעילי האגודה לזכויות האזרח בישראל וידידיה, מציינים השנה את חג הפסח הקרב ובא כמו?עד לבדק בית. לצערי, במרוצת השנה שחלפה היינו עדים להפרות מקוממות של זכויות אדם וחירותו: הפגיעה בחופש ההפגנה גברה באופן משמעותי, בוצעו מעצרי שווא של חפים מפשע, שאך שמירה על זכויות אדם עמדה לנגד עיניהם. מעצרים אלה נפסלו על ידי בית-המשפט; נמשכת החזקתם של אנשים במחנה קציעות ללא שמץ של ידיעה מתי ואם ישתחררו; התנכלות לפלסטינים בשטחים הכפופים לדין צבאי נוקשה ומחמיר; תושבי חברון הערבים נכלאים לעתים תכופות בבתיהם לשם שמירה כביכול על שכניהם היהודים; מבקשי חסות ופליטים על נשותיהם וטפם חשופים למעצרים במדינה שחלק גדול מתושביה טעמו את הטעם המר של גורל הפליט; נשללה החירות של מהגרי עבודה הכבולים למעסיקיהם בתנאים תת-אנושיים; ניצול מחפיר של עובדים קשיי-יום, החוששים להתאגד פן מעבידיהם ישליכו אותם לרחוב, ללא פרנסה ופת לחם.

בשנה החולפת הזדקרו לעין תופעות מדאיגות נוספות: השיח הציבורי נעשה אלים יותר, חלה עלייה ניכרת בגזענות המבישה, גברה הפגיעה בחופש הביטוי, שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה. כן הוגשו הצעות חוק תמוהות (חוק הנכבה וחוק ההסתננות), גורמים ממשלתיים מסיתים נגד ארגוני זכויות אדם, ההתקפות על מערכת המשפט הגיעו לממדים בלתי נסבלים, וזאת למען התעצמותה של הרשות המבצעת שלא פעם לוקה בשחיתות.

תמיכתכם היא הבסיס המוצק לפעילות האגודה השואפת לגונן על ערכי הדמוקרטיה, זכויות האדם, כבודו וחירותו.

אני מאחל לכל אחת ואחד מכם חג אביב שמח ושנזכה אנו ושכנינו והג?רים שבתוכנו לחיות בחברה הנהנית מחירות מלאה.

שלכם,

סמי מיכאל
נשיא האגודה לזכויות האזרח

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.