ארגוני החברה האזרחית: על התקציב הזה נשלם ביוקר

לקראת הנחתו של תקציב המדינה על שולחן הכנסת ביום רביעי הקרוב, מציגים פעילים בעשרות ארגונים לשינוי חברתי עקרונות חלופיים לתקציב ראוי והוגן

קואליציה חסרת תקדים בהיקפה, המונה פעילים בעשרות ארגונים לשינוי חברתי, התאגדה יחדיו על מנת להציג מסמך ביקורתי הסוקר את תקציב המדינה, מתייחס לפגיעתו בשוויון, ברווחה ובסביבה, ומציע חלופות ריאליות לסעיפים הלקויים בתקציב.

הארגונים מתריעים כי בחוק ההסדרים לשנים 2009-2010 קיים שילוב מדאיג של הפרטה פרועה בפיקוח מינימאלי, דלדול נוסף של רשת הביטחון הסוציאלי, מדיניות מיסוי המיטיבה עם העשירים ופוגעת בבעלי ההכנסות הנמוכות, ומחסור במנועי צמיחה לצמיחה כלכלית מאוזנת, אשר תיטיב עם כל שכבות האוכלוסייה. לדברי חברי הקואליציה, לא זו בלבד שהתקציב אינו מגן על הזכויות החברתיות-כלכליות של רוב אזרחי המדינה, הוא אף פוגע בהן קשות.

המסמך "תקציב אחר אפשרי" מסכם את זכויות היסוד אשר צפויות להיפגע כתוצאה מהצעת התקציב הנוכחית ומציע אלטרנטיבות לבניית תקציב ראוי והוגן לכל אזרחי ישראל.

בארגונים אומרים: "הרפורמות שמקדם האוצר משקפות אידיאולוגיה כלכלית מסוימת מאד, והשפעתן על המרקם החברתי בישראל עלולה להיות הרסנית ובלתי הפיכה. פקידי האוצר, מקצועים ככל שיהיו, הם לא המומחים היחידים לנושא. זוהי זכותנו וחובתנו לבדוק ולהראות שישנן דרכים נוספות לתכנון התקציב, באופן שייטיב עם כל שכבות האוכלוסייה ולא רק בעלי ההון.

תקציב אחר אפשרי: עקרונות לתקציב ראוי והוגן
תקציב אחר אפשרי – טבלה מסכמת

חברה אחרת אפשרית היא תנועה בהתהוות בהובלת קואליציה רחבה של ארגונים, שמטרתה להביא לשינויה של המציאות הישראלית הנוכחית, ולהנחלתו של סדר חברתי שוויוני וצודק. בחודשים הקרובים תצרף אליה התנועה ארגונים ואזרחים, שיפעלו בתחומים מגוונים תחת אותו "שם משפחה", ליצירת כוח גדול, ועם זאת מבוזר, התומך במדיניות כלכלית אחרת במדינת ישראל – כזאת המסייעת בצמצום הפערים החברתיים.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות חברתיות,מדיניות חברתית-כלכלית

סגור לתגובות.