האגודה פותחת תוכנית הכשרה שתקדם הגנה על זכויות האדם בעת סכסוך מזויין

במסגרת התוכנית יוכשרו עיתונאים, דוברים, אנשי חינוך ופעילים חברתיים לזהות הפרת זכויות אדם בעת סכסוך מזויין

האגודה לזכויות האזרח פותחת תוכנית הכשרה שתקדם את ההגנה על זכויות האדם בעת סכסוך מזויין. במסגרת התוכנית יוכשרו עיתונאים, דוברים אנשי חינוך ופעילים חברתיים לזהות הפרה של זכויות אדם על-פי חוקי המשפט ההומניטרי, וירכשו כלים להפצת פעילות חינוכית והסברתית בנושא.

לדברי רונית פיסו, רכזת התוכנית באגודה לזכויות האזרח, המשתתפים ילמדו על המשפט ההומניטרי הבין-לאומי, על אמנת ז`נבה ועל אמנות נוספות שעליהן חתומה ישראל, ועל ההגנה החוקית שמקנה המשפט ההומניטרי לאוכלוסיות מיוחדות כמו נשים וילדים. התוכנית תתמקד בעיקר בהפרות כללי המשפט ההומניטרי בישראל, בשטחים הכבושים ובזמן מלחמת לבנון השנייה.
"לישראל ככוח כובש בשטחים יש אחריות על זכויות האדם של כארבעה מיליון בני אדם. חשוב כי עיתונאים, אנשי חינוך ובעלי תפקידים אחרים הנמצאים בקשר עם שכבות רחבות בציבור, יטמיעו את משמעותה של אחריות זו ויפנימו ערכי מוסר בסיסיים של כבוד וחירות", אומרת פיסו, ומדגישה כי פעילות האגודה למען שמירה על זכויות הפלסטינים תחת כיבוש אין פירושה השלמה עם הכיבוש, אלא נסיון למזער את פגיעתו בגוף ובנפש בחיי היום יום.
תוכנית ההכשרה כוללת הרצאות מפי עורכי דין מומחים בנושא, צפייה וניתוח של סיקור תקשורתי של עימותים מזויינים וסיורים בשטח. משתתפי התוכנית יהנו גם מתקצוב האגודה לזכויות האזרח לפרוייקטים הסברתיים וחינוכיים בנושאים אלה.

התוכנית כוללת שבעה מפגשים בני 8 שעות כל אחד ומוצעת ע"י האגודה ללא תשלום.


לפרטים נוספים ולטופס הרשמה

לפרטים נוספים אפשר לפנות לרונית פיסו, רכזת התוכנית: 6521218-02, 4750614-054.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: המשפט ההומניטרי הבינלאומי,זכויות האדם בשטחים הכבושים

סגור לתגובות.