עמדת האגודה בעניין מעורבותה בתחומים חברתיים-כלכליים בחברה הישראלית

כפי שהתקבלה בישיבת הנהלת האגודה ביום 25.5.95

בעקבות הדיון במפגש ההנהלה המורחב מיום 30.3.95, ובהמשך להחלטת ההנהלה שהתקבלה עוד ב- 1.11.90, קובעת הנהלת האגודה לזכויות האזרח בישראל כי המנדט לפעילות האגודה חל גם על תחומים הקשורים לקידום זכותו של כל אדם במדינה לתנאי קיום בכבוד, מתוך הכרה שמימושן של הזכויות האזרחיות הוא תנאי לזכויות החברתיות-כלכליות ולהיפך. תחומים אלה כוללים, בין היתר, חינוך, בריאות, תעסוקה, דיור והבטחת הכנסה, וזאת מבלי לנקוט עמדות בשאלות של מדיניות כלכלית, חלוקת משאבים וקביעת סדרי עדיפיות חברתיים, ככאלה.

במסגרת זו תשים האגודה דגש על טיפול בזכויות אזרחיות, ככל שהן נוגעות לזכויות חברתיות וכלכליות. בפרט אמורים הדברים בנושאים מהתחום החברתי-כלכלי שיש להם נגיעה לבעיות של קבלת מידע, נגישות לשירותים, שיתוף אנשים בקבלת החלטות הנוגעות לחייהם, תביעה למימוש זכויות הקבועות בדין, ומניעת הפליה על בסיס פסול (כמו מין, לאום, גיל, נכות, או השתייכות לקבוצה סוציו-אקונומית חלשה)

האגודה, שלה מומחיות, נסיון והשגים בשמירה על ובקידום של זכויות האדם תוך שימוש במושגים ובכלים של זכויות אדם ואזרח, תעשה מעתה שימוש מכוון ומתוכנן יותר במושגים ובכלים אלה כדי להגביר את היקף פעילותה בתחומים חברתיים-כלכליים. יושם דגש על פניות בתחומים אלה, תודגש חשיבות הזכויות החברתיות-כלכליות במסמכי האגודה, ויוגמשו הקריטריונים לטיפול במקרים של ספק. כמו כן, תפעל האגודה לשיתוף פעולה עם גופים אחרים הפעילים בתחום, כאמצעי נוסף לקידום מטרות אלה.

ההנהלה תבחן את דרך ביצוע ההחלטה ואת טיב השינויים שיחולו בפעילות האגודה ובתדמיתה הציבורית בעקבות קבלת החלטה זו, באביב 1996. לאור בחינה זו תשוב ההנהלה ותקבע את עמדתה בנושא הנדון. בתוך תקופה זו מוצע שהוועדה המשפטית תשים דגש על נושאים הנכללים בקטגוריה של זכויות חברתיות-כלכליות והנכללים בתחומי פעולתה; נושאים אחרים הנכללים בקטגוריה זו ואשר אינם בתחומה של הוועדה המשפטית יובאו לדיוניה השוטפים של ההנהלה.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות חברתיות,מדיניות חברתית-כלכלית

סגור לתגובות.