לשנות את התנהלות המכון הרפואי לבטיחות בדרכים

האגודה לזכויות האזרח פנתה לוועדה לפניות הציבור בכנסת לקראת דיון בנושא זכויות הנהגים המופנים למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (המרב"ד). בפנייה מפרטת עו"ד רוני פלי מהאגודה את הקשיים שבהם נתקלים נהגים שרופאים מדווחים עליהם למכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד) לצורך בדיקת כשירות נהיגה.

כדי להשיב לעצמם את רישיונם נאלצים נהגים אלה, שחלקם נכים המתקיימים על קצבאות בלבד, להתמודד עם סבך בירוקרטי למשך זמן רב, ולשלם אגרות גבוהות מאוד לכל שלב בהליך. הם אינם זכאים לייצוג מטעם המדינה בוועדות של המרב"ד, ולכן נדרשים לשלם גם סכומי כסף גבוהים לעורכי דין פרטיים. ההחלטות של המרב"ד אינן מנומקות, כך שמי שרישיונו נשלל אינו יודע מה הסיבות לכך ויכולתו לערור על ההחלטה נפגעת. למרב"ד שני סניפים בלבד, בתל אביב ובחיפה, המקבלים קהל לבירורים פעמיים בשבוע למשך שעתיים בלבד.

לאחר שנים של ביקורת על התנהלותו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים יש לערוך שינוי יסודי בהתנהלותו. בפנייה לוועדה ממליצה האגודה לפתוח סניפים נוספים ונגישים, הן מבחינת מיקום והן מבחינת שעות קבלת הקהל; להפחית את סכום האגרות; להעמיד ייצוג משפטי למי שהופנה למרב"ד; ולהנחות יש להנחות את המרב"ד ואת ועדות הערר למסור לנהגים החלטה מנומקת ומפורטת.

פניית האגודה לזכויות האזרח לוועדה לפניות הציבור, דצמבר 2018

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות להליך הוגן

סגור לתגובות.