אפליה בשל גיל בדיור בר השגה

אילוסטרציה

עת"ם 25497-04-18 בן חמו נ' עיריית תל אביב-יפו

עו"ד: טל חסין

 

ב-15.4.2018 עתרה האגודה לזכויות האזרח נגד עיריית תל אביב-יפו בשמן של שתי בנות 48, אמהות לקטינים, לאחר שהעירייה התנתה השתתפות תושבים בהגרלה לדיור בר השגה בעיר וזכייה בו בכך שגילו של אחד הבגירים במשפחה לא יעלה על 45. קריטריון זה, אשר אינו רלוונטי לשאלת ההיזקקות לדיור ולבחינתה, מהווה אפליה אסורה על רקע גיל.

בעתירה נטען כי מדיניותה המפלה של העירייה, המדירה פלח אוכלוסייה גדול מחלוקת משאב חיוני ויקר ערך, הממומן מכספי ציבור, אך בשל גילו, פוגעת בזכות החוקתית לשוויון, נשענת על הכללות וסטריאוטיפים, חוטאת לחובת הרשות  לבסס את החלטותיה על תשתית עובדתית נאותה ולוקה בגילנות. מדיניות זו, המבכרת צעירים על פני מבוגרים, אף משדרת לתושבים מסר קשה ומשפיל לפיו משפחות מבוגרות נטולות הון ונכסים אינן רצויות בעיר.

בעתירה תקפנו גם את ועדת החריגים שהעירייה הקימה בעקבות התכתבויות מוקדמות שלנו איתה, ושמטרתה, לכאורה, הייתה לבחון בקשות של זוכים בהגרלה שאינם עומדים בכלל תנאי הסף. אולם במקום לבדוק נסיבות חריגות, הודיעה הוועדה לאחת העותרות כי לא ניתן לאשר את זכייתה בדירה בשל כך שאינה עומדת בקריטריון הגיל, ולשנייה נאמר שאין כל טעם שתפנה לוועדה כי היא לא עמדה בקריטריון זה.

העתירה נמחקה.

העתירה

תגובת המשיבות לבקשה למתן צו ביניים, מאי 2018

 

 הודעות לעיתונות:

עיריית תל אביב מפלה בני 45 ומעלה בקבלת דיור בר השגה, אפריל 2018

 

קישורים:

גילי בקר, "לא צריכה להתנצל": העירייה פסלה זוכה בדיור בר השגה כי היא בת 47, טיים-אווט תל אביב, 6.5.2018

העתירה נכתבה בסיוע המתמחה רעות שאער

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: בבתי המשפט,דיור בר השגה,הזכות לדיור

סגור לתגובות.