האגודה לוועדת הכנסת: לדון בזכויות הפלסטינים בשטחים

האגודה פנתה לוועדת הכנסת לקראת דיון בנושא "יחסי הגומלין בין הכנסת ובין אזרחי ישראל תושבי יהודה ושומרון". זהו אחד מכמה דיונים שנועדו להתקיים בוועדות הכנסת לציון 50 שנה למלחמת ששת הימים, בדגש על ההתיישבות היהודית בשטחים: תוכנית מועצת יש"ע לפיתוח היישובים ביהודה ושומרון (ועדת הפנים והגנת הסביבה); ההתיישבות ביו"ש – אבן שואבת בתחום החינוך (ועדת החינוך, התרבות והספורט); ההתיישבות ביו"ש – ספינת הדגל של קליטת העלייה ושילובה בקהילה (ועדת העלייה, הקליטה והתפוצות).

בפנייה לוועדת הכנסת מציינת עו"ד שרון אברהם-ויס, מנכ"לית האגודה, כי דיון בכנסת העוסק ביחסים שבין הכנסת לבין תושבי השטחים הכבושים חייב להתייחס למצבם של כלל בני האדם החיים באזור. זכויות אדם הן אוניברסליות מטבען ומשותפות לכלל בני האדם באשר הם. התייחסות לאופן שבו הרשויות הישראליות בכלל, והכנסת בפרט, מקיימות או מפרות את זכויות האדם של מאות אלפי אזרחים ישראלים המתגוררים בשטחים, תוך התעלמות גורפת ומכוונת מהאופן שבו אותן רשויות מקיימות או מפרות את זכויות האדם של מיליוני הפלסטינים המתגוררים שם, מהווה עצימת עיניים לא סבירה ובלתי מוסרית.

האגודה סבורה כי לרגל שנת ה-50 ראוי לקיים בכנסת דיון עומק במדיניות הישראלית כלפי האוכלוסייה הפלסטינית הנתונה תחת כיבוש צבאי, ולדון בהיבטיה השונים. לפיכך קראה האגודה לחברי הכנסת לא להסתפק בדיון חד צדדי העוסק רק בתושבים הישראלים, אלא לקיים דיון רחב על כלל ההיבטים של מערכת הגומלין בין הכנסת לבין תושבי הגדה כולם.

פניית האגודה לוועדת הכנסת, 5.6.2017

 

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,שונות

סגור לתגובות.