עשינו, עשינו, עשינו

2017: עשינו, עשינו, עשינו. 2018 [חץ קדימה]

קצת על השנה שלנו – 2017

 

1. חופש לעיתונות: בעקבות מאבק ארוך שנים שלנו בוטלה סוף סוף פקודת העיתונות, שחייבה רישיון ממשרד הפנים כדי להוציא עיתון ושאפשרה לשר הפנים לסגור עיתונים.

 

2. להזדקן בכבוד: קמפיין שלנו עם ארגונים עמיתים תרם לשינוי השיח הציבורי בנושא הסיעוד ולהתעוררות של הכנסת והממשלה לטפל בנושא.

 

3. הזכויות לא נעצרות בסורגים: השופט רובינשטיין בחר לפרוש מבית המשפט העליון בפסק דין תקדימי, שקיבל את דרישתנו להגדיל את שטח המחייה המוקצה לכל אסיר ועצור בישראל.

 

4. הזכות לשמפו: כשמדובר במבקשי מקלט צריך לעתור לבג"ץ כדי שהם יורשו להכניס שמפו למתקן "חולות" שבו כולאים אותם. בעקבות עתירה שלנו שופרו גם תנאי חיים בסיסיים נוספים במתקן.

 

5. דיני נפשות: לראשונה מזה 21 שנים, בעקבות עתירתנו, פירסם משרד הרווחה תקנון חדש, שאימץ רבות מהדרישות שלנו להליך הוגן בוועדות העוסקות בהוצאת ילדים מביתם.

 

6. שכירות קצת יותר שפויה: הכנסת אישרה חוק המסדיר את יחסי השכירות ומאזן טוב יותר בין שוכרים למשכירים, מטרה שלמענה פעלנו בשנים האחרונות.

 

7. שמים גבול לשרת התרבות: בעקבות פניות שלנו הבהיר היועץ המשפטי לממשלה לשרת התרבות כי אסור לה למנוע מימון ממוסדות תרבות בגלל שהיא לא אוהבת את מה שהם אומרים.

 

8. ניצחנו! בג"ץ ביטל את החלטת הרשות השנייה לפסול מספר משפטים מתוך תשדיר שלנו, והדגיש את חשיבותן של זכויות האדם כאלמנט מרכזי ומוסכם במשטר הדמוקרטי של ישראל.

 

9. הזכות להיקבר במגדר שלי: בעקבות פנייה שלנו הובהרה מדיניות המשרד לשירותי דת בנושא הזכות לקבורה של אנשים ונשים טרנסג'נדרים במגדר שבו חיו.

 

10. חובה למנות חבר ערבי במועצת מקרקעי ישראל: 93% מהקרקעות בישראל מנוהלים ע"י המועצה, ועד היום הייתה ל-20% מאזרחי ישראל 0% השפעה על החלטותיה.

 

11. דיור בלי אפליה: בית המשפט פסק כי חברת נדל"ן לא יכולה לשווק דירות לציבור דתי לאומי בלבד. חברת בנייה פיצתה זוג ערבים ב-70,000 ₪ על אפליה בדיור.

 

12. זכותנו למחות: עיריית ירושלים פרסמה נוהל חדש, המקל על קיום אירועי מחאה במרחב הציבורי.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.