לאפשר לתלמידה להשתתף בקבוצת הכדורגל של בית הספר

אילוסטירציה - ילדה משחקת כדורגלאילוסטרציה

ב-15.11.2017 פנינו למנכ"ל משרד החינוך בשמה של נעמי אריה, תלמידת כתה ה' מכוכב יאיר, בדרישה שיאפשרו לה להשתתף בקבוצת הכדורגל הבית ספרית, ולשחק בטורניר בתי הספר בכדורגל. מאחר שבבית הספר שבו היא לומדת אין קבוצת כדורגל בנות, המשמעות היא לשלבה בקבוצת בנים, אך לנעמי ולאמה נאמר שיש חוזר מנכ"ל המצווה על הפרדה מגדרית בספורט בקבוצות בית הספר.

בפנייה למנכ"ל משרד החינוך כתבה עו"ד טל חסין, כי אמנם בבסיסה של החלוקה לקטגוריות מגדר בתחרויות ספורט, כמו קטגוריות גיל וקטגוריות משקל בענפים מסוימים, עומדים, כך נדמה, הבדלים פיזיולוגיים אינהרנטיים למגדר ולקבוצות הגיל, והיא נועדה לאפשר השתתפות פעילה, במרחב בטוח, באירועי ספורט. אולם הניסוח הגורף של ההפרדה המעוגן בתקנון משרד החינוך מדיר תלמידים, בעיקר תלמידות, מענפי ספורט שונים, ומסכל את חירותם לבחור בספורט על פי נטיית לבם. עו"ד חסין טענה כי לא ייתכן שמשרד החינוך יקַבֵּע וינחיל לתלמידים ולמורים תפיסות סטריאוטיפיות עתיקות יומין על תפקידי המינים, כישוריהם ויכולתם.

עו"ד חסין ציינה כי ההפרדה הגורפת בתקנון בין בנות לבנים, בפרט בבית ספר יסודי, היא המשכה הישיר של תפיסת עולם חינוכית שהכתיבה שיעורי כלכלת בית לבנות ונגרות לבנים, וחוברת לסטריאוטיפים שקיימים עד היום בספרי הלימוד על תפקידי המינים. השלכותיה של תפיסה זו עמוקות ופוגעניות, ועשויות להשפיע השפעה ארוכת טווח על שאיפותיהם, בחירותיהם ואמונתם בעצמם וביכולותיהם של תלמידים, ובעיקר של תלמידות.

סיפורה של נעמי זכה להד בתקשורת וברשתות החברתיות. לאחר מספר ימים נערכה פגישה בבית הספר, שבה הובטח לנעמי שתימצא עבורה פלטפורמה שתאפשר את השתתפותה במשחקי כדורגל בין בתי ספר. האגודה תמשיך לעקוב.

פניית האגודה למנכ"ל משרד החינוך, 15.11.2017

 

קישורים:

מיכל פעילן, נעמי בת ה-10 תוכל לשחק כדורגל עם הבנים, חדשות2, 19.11.2017

 

הפנייה נכתבה בסיוע המתמחה ארז וול

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: הזכות לשוויון,זכויות נשים

סגור לתגובות.