זכויות עובדים

בואו לקחת חלק במאבק להעסקה ישירה באוניברסיטאות

ב-3.5.2017 יצוין חג הפועלים בכל האוניברסיטאות; ב-9.5 תערך הפגנה גדולה מול משרד החינוך

 

כ-1,500 עובדות ועובדי ניקיון ושמירה מועסקים באוניברסיטאות בישראל כעובדי קבלן. המטה הארצי להעסקה ישירה של עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות פועל כדי לשנות מצב זה ולהבטיח לעובדות ולעובדים ביטחון תעסוקתי, העסקה הוגנת וסיכוי למוביליות חברתית. באירועים שיתקיימו בקרוב יקראו סטודנטים, מרצים, עובדי קבלן וארגונים מכל הארץ להעסקה ישירה של עובדי ועובדות הניקיון והשמירה באוניברסיטאות.

להלן האירועים העיקריים המתוכננים:

ב-3 במאי יצוין חג הפועלים במקביל בכל האוניברסיטאות בקריאה להעסקה ישירה:

  • באוניברסיטה העברית יתקיימו בשני הקמפוסים העיקריים אירועי חלוקת מתנות לעובדים בתמיכת הפעילים, הסטודנטים והמרצים. בקמפוס הר הצופים יהיו גם הפנינג והפגנה ביום זה, שמטרתם להעלות את המודעות והמעורבות של הסטודנטים במהלך.
  • בטכניון ובאוניברסיטת חיפה תתקיים הפגנה בהשתתפות המרצים, וטקס חלוקת מתנות מהסטודנטים למרצים כאות הוקרה על תפקידם החשוב של העובדים ותרומתם לחיי הקמפוס, ההוראה והמחקר.
  • באוניברסיטת בן גוריון מתוכננת הפגנה מול בית הסטודנט, וחלוקת מתנות שבה ידרשו הסטודנטים העסקה ישירה לעובדים, במקום ההעסקה הפוגענית באמצעות קבלן.
  • באוניברסיטת תל אביב אירוע חלוקת המתנות לעובדים ימשיך את פעילות המאבק המקומי, ששיאו היה בהפגנה גדולה בטרם יצאו הסטודנטים לחופשת הפסח. גם שם, כמו בקמפוסים אחרים, הפעילות האינטנסיבית של המטה המקומי זוכה להשתתפות הסגל האקדמי.

ב-9  במאי תערך הפגנה גדולה  מול משרד החינוך, שהעומד בראשו, שר החינוך נפתלי בנט, הוא יו"ר המועצה להשכלה גבוהה. בשעה 12:00 תתקיים צעדה גדולה שתצא מבית ההסתדרות בירושלים ותסתיים בהפגנה מול לשכת שר החינוך. יחד נקרא "סוגרים את הפקולטה למדעי הניצול", ונקרא לשר החינוך לחבור לשר האוצר משה כחלון, ולהחזיר להעסקה ישירה את עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות.

לפרטים ולרישום לאירועים השונים ולהסעות לחצו כאן.

 

רקע

 
כ-1,500 עובדי ניקיון ושמירה מועסקים כעובדי קבלן בששת המוסדות האוניברסיטאיים שתחת המועצה להשכלה גבוהה. רבים מהם עובדים שנים רבות באוניברסיטה, כאשר רק הקבלנים שמעסיקים אותם מתחלפים כל שנתיים או שלוש. העובדות והעובדים מפוטרים כל שנה, אינם צוברים וותק ועובדים ללא ביטחון תעסוקתי ולפעמים גם אישי.

המטה הארצי להעסקה ישירה של עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות, שכולל ארגוני עובדים, ארגוני סטודנטים מכל הארץ וארגונים חברתיים, פועל ביחד כדי לשנות מצב זה ולהביא להעסקתם והעסקתן הישירה של עובדים אלה באוניברסיטאות. זאת כדי להבטיח להם ביטחון תעסוקתי, העסקה הוגנת, וגם סיכוי למוביליות חברתית, בכך שלימודי ילדיהם יהיו ממומנים כמו כל עובד אחר.

בישראל  מרבים לדבר כיום על האטה בעליית התוצר במשק ביחס לאחוז העבודה, וכן על עלייה בשיעור המשפחות העובדות החיות מתחת לקו העוני או בסמיכות לו. העסקה קבלנית נמצאה במחקרים רבים כסיבה עיקרית לחיים מתחת לקו העוני, ובמתאם גבוה עם הפרות של  זכויות העובדים ופגיעה בשכרם.

המטה הארצי להעסקה ישירה של עובדי הניקיון והשמירה באוניברסיטאות כולל את הארגונים הבאים: הקואליציה הארצית להעסקה ישירה,  ועדי עובדי ניקיון ונציגים/ות, שתיל, האגודה לזכויות האזרח, אנו, שדולת הנשים, תאים סטודנטיאלים, לרבות: סל"ע , תא הפמיניסטיות בבן גוריון, ישראל 2015; תאים פוליטיים ומפלגות, לרבות: יש עתיד, חד"ש, אופק, מרצ, המשמרת הצעירה; אגודות סטודנטים, הארגון המתאם של הוועד הבכיר, ועדי עובדים זוטרים נוספים בקמפוסים, התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות ועוד.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות עובדים,עובדי קבלן

סגור לתגובות.