סירוב לרשום ילדים למוסדות חינוך

עת"מ 39953-12-16 נ.א.ק (קטינה) נ' מועצה מקומית ג'לג'וליה

עו"ד: טל חסין

 

ביום 19.12.2016 הגשנו עתירה מנהלית נגד המועצה המקומית ג'לג'וליה ומשרד החינוך בשמם של חמישה קטינים ואמם. המשפחה עברה להתגורר בג'לג'וליה בתחילת ספטמבר 2016, והאם ביקשה לרשום את ילדיה לגני הילדים ובתי הספר במועצה. היא טורטרה שבועות ארוכים בתירוצים שונים ומשונים עד שבתחילת דצמבר התחוור שאין בדעת המועצה לקלוט אותם למערכת החינוך, בהוראת ראש המועצה, מאחר שמדובר ב"עופות נודדים", שעולים לרשות כסף, ושנוגסים בתקציב החינוך והרווחה של המועצה.

בעתירה פרשנו את המצב המשפטי: האחריות למימוש הזכות לחינוך מוטלת במשותף על המדינה ועל הרשויות המקומיות (חוק לימוד חובה); חובת הרישום למוסדות החינוך מוטלת על הרשות המקומית (תקנות הרישום); הרישום מתבצע על פי קרבת המוסד החינוכי לבית התלמיד (חוק חינוך ממלכתי); למועצה אין כל סמכות לסרב לרשום את הילדים. הנימוקים שהציג בפומבי ראש המועצה לסירוב אף מעידים על שיקולים זרים ועל אפליה פסולה, בין היתר מטעמים חברתיים-כלכליים, וזאת בסתירה לחוק זכויות התלמיד.

הדיון התקיים מספר ימים לאחר הגשת העתירה. בית המשפט קיבל את העתירה, קבע כי המועצה תרשום לאלתר את חמשת הילדים העותרים למוסדות החינוך בג'לג'וליה וציין כי "חזקה על מערכת החינוך בג'לג'וליה שתיתן את כל התמיכה הנדרשת לילדים שייכנסו רק עתה למוסדות החינוך". משרד החינוך נרתם לוודא שההחלטה תצא לפועל בצורה המיטבית.

העתירה

פסק הדין, 4.1.2017

 

העתירה נכתבה בסיוע המתמחה לילא סוויד

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לחינוך

סגור לתגובות.