להט"ב

על הממשלה לגבש תוכנית למאבק בהומופוביה בספורט

בדיון היום (31.5.2016) בוועדת המשנה לספורט, קראה האגודה לזכויות האזרח לחברי הוועדה לפעול כדי להעלים את ההומופוביה מהמגרשים, ולפעול במערכת החינוך ומול הציבור הרחב כדי להבטיח את ביטחונם של ספורטאים ואוהדים מהקהילה הגאה.

בנייר עמדה ששלח ליו"ר הוועדה ולחבריה מסביר עו"ד גיל גן-מור מהאגודה לזכויות האזרח כי ההומופוביה והאלימות בספורט כלפי חברי קהילת הלהט"ב היא כיום תופעה נפוצה מדי. אין ספורטאי או אוהד ספורט, שמשתתף במשחקי כדורגל או כדורסל, שלא שומע לעיתים תכופות קריאות הומופוביות קשות. רבים מחברי הקהילה מדירים עצמם לחלוטין מהשתתפות בספורט קבוצתי או מאירועי ספורט, ושחקנים אשר בכל זאת משתתפים נאלצים להיות "בארון" ולהסתיר את נטייתם.

האגודה קוראת לוועדה לדרוש ממשרד התרבות והספורט וממשרד החינוך לגבש במשותף תכנית פעולה סדורה למאבק בהומופוביה בספורט. בין היתר מציע עו"ד גן-מור בנייר העמדה לתקן את סעיף 15 לחוק איסור אלימות בספורט, התשס"ח-2008, כך שהמונח "התבטאות גזענית" יכלול גם התבטאות שיש בה משום איום, השפלה או אלימות כלפי אדם או חלקים של האוכלוסייה ביחס לנטייה מינית או זהות מגדרית. זאת בדומה לתקנון של התאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א, הקובע כי אין לנקוט בכל אפליה כלפי קבוצה או יחיד גם בשל נטייה מינית.

כמו כן, מוצע כי הממשלה תעשה קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות לבעיה ולחיזוק ערך השוויון והקבלה של ספורטאים ואוהדי ספורט להט"בים, ותכניס לכל מערך הדרכה של מורים לחינוך גופני, מדריכי ספורט ומאמנים, תכנים שיטמיעו ערכים של קבלת השונה בכלל וכלפי קהילת הלהט"ב בפרט. כן מוצע כי משרד הספורט יתמוך בקבוצות ספורט גאות של קהילת הלהט"ב, ויסיר מהם חסמים לקבלת תמיכות, כמו למשל – החובה לקיים קבוצת נוער, במציאות בה בני נוער להט"בים חוששים להזדהות כשחקנים במועדון ספורט גאה.

עו"ד גיל גן-מור: "לרשויות יש יכולת לעשות שינוי משמעותי למיגור אלימות והומופוביה בספורט, ויש להן אחריות לעשות זאת. אנו מצפים מהממשלה לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה, כולל שינוי חקיקה, הדרכות ופרסומים כדי להבטיח את ביטחונם של ספורטאים ואוהדים מהקהילה הגאה."

פניית האגודה לוועדת המשנה לספורט

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לשוויון,זכויות להט"ב

סגור לתגובות.