דרישת המדינה לקבל חומרים מארגון "שוברים שתיקה"

אילוסטרציה: פטיש בית משפט

צ"א 21184-01-16 אח"מ שרון נ' "שוברים שתיקה" בע"מ (חל"צ)

עו"ד: אבנר פינצ'וק, רוני פלי, שרונה אליהו חי

 

האגודה לזכויות האזרח הגישה בקשה להצטרף כידיד בית משפט לדיון המתנהל על ידי המדינה נגד "שוברים שתיקה". עניינו של הדיון, המתקיים בבית משפט השלום בפתח תקווה, הוא דרישת המדינה ש"שוברים שתיקה" יפרו את חיסיון החיילים המעידים בפני הארגון וימסרו לידיה את חומרי הגלם.

בבקשה שהגישה האגודה לבית המשפט מוסבר כי פעולת האיסוף והדיווח של "שוברים שתיקה", כמו גם של ארגונים אחרים, מחייבים יחסי אמון וחיסיון עם המעידים בפניהם, בדומה לחיסיון עיתונאי. קבלת תביעת המדינה תפגע קשות בפעילות הארגון, ולמעשה בכלל ארגוני החברה האזרחית, כיוון שמוסרי העדויות לא ייהנו יותר מחיסיון ולכן ירתעו מלמסור אותן.

בבקשה נטען כי מטרתה של המדינה צריכה להיות להגיע לחקר האמת במובן הרחב ביותר של המונח. על אף הרצון לקדם את החקירות במקרים הבודדים שלגביהם הוחלט לפתוח בחקירה, הרי שחשיפת העדויות תהיה מכת מוות לחקר האמת, לשיח הציבורי ולהגנה על זכויות האדם. בנוסף, תקדים שייאלץ את "שוברים שתיקה" למסור את העדויות יהפוך למעשה את ארגוני החברה האזרחית לקבלני משנה של רשויות החקירה, וכך תיפגע יכולתם לאסוף מידע ולסייע למי שזכויותיו נפגעו גם בתחומים אחרים לחלוטין. על כן דרישת המדינה מהווה פגיעה קשה באינטרס הציבורי.

ההליך נמחק לאחר משא ומתן שנוהל בין המדינה לבין שוברים שתיקה.

בקשה להצטרף לדיון כ"ידידת בית המשפט"

 

קישורים:

פניית האגודה ליועץ המשפטי לממשלה בנושא

גילוי דעת של ארגוני חברה אזרחית התומכים ב"שוברים שתיקה"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דמוקרטיה,הזכות להתאגדות,זכויות האדם בשטחים הכבושים,שונות

סגור לתגובות.