עיכובם של קטינים פלסטינים מתחת לגיל 12

בנהלי הצבא קיים איסור מפורש לעצור קטינים מתחת לגיל 12 – גיל האחריות הפלילית, אולם אין איסור דומה לגבי עיכוב, ובפועל מעוכבים לעיתים גם ילדים צעירים מאוד. לעמדת האגודה לזכויות האזרח, עיכוב קטינים מתחת לגיל האחריות הפלילית אמור להיות מוסדר בנוהל מפורט, שיקבע בבירור את האסור והמותר בתחום זה לחיילים. נוהל כזה אמור בראש ובראשונה לעגן את הכלל האוסר על עיכובו של קטין מתחת לגיל האחריות הפלילית. ככל שיהיו חריגים לכלל, שיכולים לאפשר עיכוב של קטין מתחת לגיל האחריות הפלילית במקרים מסוימים, יש להגדירם מראש, ולצמצמם לעילות כמו "סיכון חיים של ממש" וסיכון של הקטין את עצמו. נוסף על כך, על הנוהל לעגן את החובה ליידע את הורי הקטין על עיכובו, ואת החובה להעבירו לחזקת הוריו מיד לאחר העיכוב. עוד יש לעגן את כללי האסור והמותר בהתנהגות עם הקטין במהלך העיכוב, ובעיקר לאסור על כל איום או הפחדה של הקטין ועל איזוק קטינים במהלך עיכוב.

פניית האגודה למפקד כוחות צה"ל באיו"ש, מרץ 2015

תשובה מלשכת מפקד פיקוד המרכז, מאי 2015

תשובת האגודה, יולי 2015

בתשובה מלשכת מפקד פיקוד המרכז מ-9.8.2015 נמסר: "הנושא נמצא בתהליך בחינה, וככל שתתקבלנה החלטות בנושא – בקשתך תילקח בחשבון במסגרת עבודת המטה".

 

קישורים: 

ראו למשל: וידיאו: חיילים מעכבים ילד הלוקה בשכלו, חברון, בצלם, 19.10.2014

מבט אל שגרת החיים של ילדי חברון: תיעוד וידאו של שני מקרים של עיכוב קטינים, חלקם מתחת לגיל האחריות הפלילית, בחשד שיידו אבנים, בצלם, 27.1.2014

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם בשטחים הכבושים,מערכת המשפט,קטינים

סגור לתגובות.