הזכות לדיור

תיקוני חקיקה בעקבות המלצות "צוות 120 הימים" – הערות האגודה ועמותת סיכוי

נוכח פערים ומדיניות מפלה ארוכת שנים, מצוקת הדיור בחברה הערבית הולכת ומחריפה משנה לשנה, וביישובים הערביים קיים מחסור רב ביחידות דיור. מחסור זה משפיע במיוחד על משקי בית חלשים. קיים פער גדול בין היצע הפתרונות המצומצם העומד לרשות החברה הערבית במענה למגורים אל מול הצורך ההולך וגובר מידי שנה, והחסמים הכרוכים בתכנון ובשיווק הקרקע מונעים יצירתו של מלאי דיור מספק.

האגודה ועמותת סיכוי פנו לוועדת הפנים לקראת דיון בסעיפים בהצעת התקציב, שעניינם דיור בישובים הערביים. סעיפים אלה מהווים נדבך ביישום של המלצות "צוות 120 הימים" של הממשלה, שעסק במציאת פתרונות למצוקת הדיור בחברה הערבית, אשר תכליתם הגדלת היצע הדיור ביישובים הללו, תוך הסרת חסמים שונים שקיימים בהם היום.

בפנייה כותבות מורן אביב, מתכננת ערים מעמותת סיכוי, ועו"ד דבי גילד-חיו, מקדמת מדיניות וחקיקה באגודה לזכויות האזרח, כי בכדי לתת מענה הולם למצוקת הדיור בישובים הערביים, לא די בצעדים הכלליים בהם נוקטת הממשלה בתחום זה, אלא יש לנקוט במדיניות המותאמת למאפייני החברה הערבית ולמצוקות הספציפיות של הישובים הערביים. לשם כך, נדרשות תוכניות ייחודיות, מגוונות ורב מערכתיות, שכן אין מדובר ב"פיתרון קסמים" אחד ויחיד. בנוסף, יש חשיבות גדולה לכך שכל מהלך יהיה מתואם ומבוסס על אמון החברה הערבית, דבר המצריך את שיתופה בתהליכים.

פניית האגודה ועמותת סיכוי לוועדת הפנים

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דיור, תכנון וקרקעות,הזכות לדיור,זכויות המיעוט הערבי,זכויות חברתיות,תכנון, בניה וקרקעות

סגור לתגובות.