זכויות ילדים

המצוקה בדרום תל אביב: מסמך דרישות

דרום תל אביב. צילום: פלביה דיסגנידרום תל אביב. צילום: פלביה דיסגני

בעקבות מקרי המוות בגני הילדים של הקהילה הזרה גיבשו נשים ממספר קהילות וארגונים שונים  מסמך דרישות למען רווחתם של כלל התושבות והתושבים בשכונות דרום תל אביב – ותיקים ומבקשי מקלט – ובפרט של ילדי דרום תל אביב. השותפות לניסוח המסמך: תנועת אחותי, האגודה לזכויות האזרח, עתידנו, רוח נשית, המרכז לנשים אריתראיות וקבוצת מנהיגות פיליפינית. המסמך הוצג בהפגנה שהתקיימה נגד "מחסני הילדים".

 

 

ילדות וילדים של אזרחים ישראלים, מהגרים ומבקשי מקלט דורשים לחיות!

 

בשנים האחרונות רוכזו בשכונות הדרומיות בתל אביב עשרות אלפי מבקשי מקלט, ברובם גברים. מצד אחד ממשלת ישראל מכירה בכך שמבקשי המקלט מסודן ומאריתריאה אינם בני גירוש למדינות המוצא שלהם, אך מצד שני אינה מאפשרת להם נגישות לזכויות בסיסיות כמו עבודה, בריאות ורווחה, מה שגורר מצוקה רבה של תושבות/י האזור. בשל מדיניות גזענית ומכוונת, שכונות דרום העיר תל אביב, ובראשן שכונת נווה שאנן, הפכו לאזור מוכה אסון! הראשונים להיפגע ממדיניות מכוונת זו של יצירת גטאות בדרום העיר הינן נשים, ילדים וקשישות. לאחרונה חמישה תינוקות איבדו את חייהם כתוצאה מהמצוקה הקשה באזור ובגנים בהם מצטופפים מאות תינוקות ופעוטות, ההזנחה הפכה מסכנת חיים וילדים חפים מפשע משלמים את המחיר!

אנו, תושבות ותושבים בשכונות דרום תל-אביב-יפו, דורשות ממשלת ישראל להכיר במצב הבלתי אפשרי בשכונות בהן אנו גרים ולפעול מיידית ליישום הדברים הבאים:

1. להכריז בדחיפות על דרום תל-אביב כאזור מוכה אסון בעל עדיפות לאומית;

2. להקצות תקציבים, תקנים ומשאבים נוספים לטובת הקמת מנהלת לשיקום התשתיות ותגבור השירותים, הפיקוח והאכיפה בדרום תל-אביב;

3. לתמרץ פיזור גיאוגרפי של זרים אשר אינם ברי גירוש על ידי מתן אשרות עבודה בדגש על תחומים בהם מועסקים כיום עובדים זרים בדגש על אזורים מבוססים;

4. בדיקת בקשות מקלט על פי סטנדרטים בינלאומיים על מנת להכריע מי יקבל מעמד פליט ומי יגורש;

5. הקמת ועדת חקירה לאומית שתבקר בדרום תל אביב, תמפה את הנזקים והאפליה ההיסטורית והנוכחית ותפעל לשיקום האזור;

6. במקום הזרמת כספים למתקן חולות שעלה למדינה 323 מיליון ש"ח וקיבולת הכליאה המקסימלית בו הינה 3,000 איש, להזרים את כספים אלו במיידית לטובת שכונות דרום תל אביב;

7. פעילות למיגור תופעות של סחר בנשים אשר מתרחשות לעיני כל במכוני זנות בדרום תל אביב;

8. פעילות למיגור סחר בסמים אשר מתרחשות לעיני כל בדרום תל אביב.

אנחנו לא מוכנות שילדות וילדים ישלמו את המחיר על שנים של אפליה והזנחה! הגיעה העת לפתרון אמיתי, מערכתי וארוך טווח לרווחת כלל התושבות והתושבים בשכונות דרום העיר תל-אביב-יפו.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות חברתיות,זכויות ילדים,מבקשי מקלט ופליטים

סגור לתגובות.