האם הגזענות ניתנת למחיקה? מחר (שלישי, 24.5.2015) בסמינר הקיבוצים

לכנס מוזמנות סטודנטים/ות לחינוך ונשות ואנשי חינוך מכל תחומי הדעת ושכבות הגיל

 

ב-21 במרץ מציין העולם את היום הבינלאומי לביעור כל צורות האפליה הגזעית. האו"ם הכריז על ציון יום זה ב-1966, בעקבות מאורע קשה ביותר שהתרחש בדרום אפריקה בזמן שלטון האפרטהייד: המשטרה המקומית  פתחה באש נגד אזרחים שחורים שהפגינו נגד חוקי האפרטהייד, ומהירי נהרגו 69 מפגינים.

גם השנה חוברים המטה לחינוך אזרחי במשרד החינוך, מחלקת החינוך באגודה לזכויות האזרח ומכללת סמינר הקיבוצים, להפקת כנס מיוחד לציון היום. הכנס ייערך מחר, יום שלישי 24.3.2015, בין השעות 18:30-14:00, בקמפוס אמנויות של מכללת סמינר הקיבוצים (שימו לב! קמפוס זה הינו הקמפוס הצפוני, הממוקם בסמוך למכון מופ"ת, ברחוב שושנה פרסיץ 3 בתל אביב, ולא בקמפוס המרכזי של סמינר הקיבוצים בדרך נמיר).

הכנס מיועד למורות ולמורים מכל תחומי הדעת ושכבות הגיל, לסטודנטים לחינוך ולנשות ואנשי חינוך מארגוני חברה אזרחית. בכנס נעסוק בשאלת הגזענות כפי שהיא באה לידי ביטוי בחברה, בהשלכות הגזענות על האקלים הבית ספרי ובדרכי התמודדות חינוכיות עם תופעות של גזענות, אפליה, תיוג והדרה. פרופ' יהודה שנהב יציע הגדרה מחודשת לתופעת הגזענות; מרסלו וקסלר יציג גישה להתמודדות עם גזענות ב"כאן ועכשיו" הכיתתי, ותלמידים מקבוצת הדיבייט של תיכון "אוהל שם" ברמת גן יציעו דרך התמודדות עם התבטאויות גזעניות, וידונו בשאלת הגבול שאותו אסור לחצות. בפנל השטח. עוד ישתתפו נשות חינוך בעלות תפקידים שונים במערכת החינוך (גננת, מורה, מדריכה, ומנהלת), שיציגו דילמות ודרכי התמודדות מהיומיום החינוכי שלהן.

שרף חסאן, מנהל מחלקת חינוך לזכויות אדם באגודה לזכויות האזרח: "במערכת הבחירות האחרונה הרגשנו היטב את הגזענות ואת חוסר הסובלנות כלפי ערבים, כלפי מזרחים, כלפי הקהילה הגאה ועוד. כדי להתמודד עם זה, מערכת החינוך צריכה לעמת את התלמידים עם המציאות המפלה והגזענית שסביבם, ולא להשאיר את ערכי הסובלנות על תקן פלקט סתמי שתלוי על הקיר".

לפרטים נוספים, לשאלות ולאישור השתתפות נא לשלוח מייל ל- yonatan@acri.org.il.

להגדלה לחצו על התמונה

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: גזענות ואפליה,הזכות לשוויון,חינוך לזכויות אדם

סגור לתגובות.