הזכות לדיור

חוקי התכנון שנועדו לקדם דיור בר השגה טרם יושמו

מחר (19.11.2014) תקיים ועדת הפנים והגנת הסביבה דיון מיוחד בנושא דיור בר השגה לציון יום העוני. לקראת הדיון פנו ארגוני הקואליציה לדיור בר השגה אל יו"ר הועדה מירי רגב, וקראה לוועדה לבחון את חוקי התכנון המרכזיים שהיו אמורים לקדם דיור בר השגה וטרם יושמו כראוי, או בכלל.

במכתב ששלחו ארגוני הקואליציה אל הוועדה מופיעה סקירה של כל החקיקות והיוזמות הממשלתיות מהשנים האחרונות שנועדו לקדם דיור בר השגה, אך טרם יושמו כראוי, ובחלק מהמקרים לא יושמו כלל. רק בשנה החולפת הוכנסה התייחסות לדיור בר השגה לשלושה חוקי תכנון מרכזיים: חוק התכנון והבנייה, חוק הוד"ל וחוק הותמ"ל. "לצערנו, אף אחד מהחוקים האמורים לא כלל חובה להכללת דיור ציבורי במסגרת התכנון כחלק מדיור בר השגה", כותבים ארגוני הקואליציה. "יתר על כן, חלק מההוראות שכן נכללו בחוקים השונים בעניין דיור בר השגה אינן מהוות מענה אמיתי לדיור בר השגה. בין היתר שכירות לטווח ארוך במחיר שוק, או דירות קטנות במחיר שוק. בנוסף לאלו – נראה כי ההוראות השונות אינן מיושמות כלל או מיושמות רק באופן חלקי."

ארגוני הקואליציה מצביעים על העיכוב בחקיקת החוק להסדרת שוק השכירות, אותו החליטה הממשלה לקדם במרץ האחרון. הארגונים מזכירים כי החוק אמור, בין היתר, להגן על שוכרים בשלב קביעת שכר הדירה ובמיוחד בהעלאתו בעת חידוש החוזה, ולאפשר שכירות ארוכת טווח.

נוסף על כךדורשים ארגוני הקואליציה לדעת אם יש כוונה ליישם את המלצות דוח ועדת אלאלוף בתחום הדיור, ומתי. לדבריהם "הדוח כולל שורה של המלצות חשובות בתחום הדיור, לרבות הדיור הציבורי והסיוע בשכר דירה. על הממשלה מוטלת האחראיות להגיב להמלצות אלו ולתת להן מענה".

פניית הקואליציה לוועדת הפנים

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: דיור בר השגה,הזכות לדיור,זכויות חברתיות

סגור לתגובות.