הזכות לשפה ולתרבות

"רכבת – גם בערבית"

פורום שותפות-שראקה והאגודה לזכויות האזרח יצאו בקמפיין שמטרתו להוסיף שילוט וכריזה בערבית ברכבת, בנוסף לשפות העברית והאנגלית.

הנכחת השפה הערבית במרחב הציבורי בישראל היא דרך מרכזית לקידום מרחב ציבורי משותף, שוויון יהודי-ערבי ושותפות יהודית ערבית. פנויות בנושא למנכ"ל רכבת ישראל במהלך שנת 2012 נענו בשלילה.

הקמפיין פרץ בחודש ספטמבר 2012 עם סרטון ראפ קליט ומצליח, והמשיך בפעילות עניפה בפייסבוק, תוך קריאה לציבור לשתף במידע על ההעדפות האישיות בנסיעה ברכבת, כחלק מהמאמץ להראות שלכולנו – דוברות עברית או ערבית – יש את אותה הרכבת.

נשות ואנשי ציבור שלחו גם הם פניות אל הרשויות. במכתב ששלח סמי מיכאל, נשיא האגודה לזכויות האזרח, אל מנכ"ל הרכבת הוא כתב: "אני פונה אליך בבקשה לתקן את המצב המעוות הזה, ובמיוחד בערים מעורבות כחיפה, לרבות המרחב אשר מצפון לה, שם אחוז הערבים הוא גבוה מהממוצע הכללי בישראל. תיקון זה יהיה בו צעד לקידום השוויון בישראל בין האזרחים היהודים לערבים, וכן יתרום לביסוס מרחב ציבורי משותף גם בתוך הרכבת וגם בקרב היישובים המגוונים שמשתמשים ברכבת".

בעקבות הקמפיין ומהלכים נוספים, הופצו באוגוסט 2013 לוחות הזמנים של הרכבות בערבית, והוספה ערבית ללוחות הזמנים הקבועים בתחנות ולמפת הקווים. עדיין לא הוספה ערבית לשילוט האלקטרוני ולכריזה.

דף הקמפיין בפייסבוק

סרטון הקמפיין:

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:,

קטגוריות: הזכות לשוויון,הזכות לשפה ולתרבות,זכויות המיעוט הערבי

סגור לתגובות.