מקבל אות זכויות האדם לשנת 2001

מוקד סיוע לעובדים זרים

 

עמותת מוקד סיוע לעובדים זרים הוקמה בתל אביב בשנת 1998 ופועלת לשמירה ולהגנה על זכויותיהם של מהגרי עבודה, קורבנות סחר ומבקשי מקלט מרחבי העולם אשר מתגוררים בישראל.

סדרת כתבות ראשונה מסוגה בשם "התל אביבים החדשים" שפרסמה העיתונאית עינת פישביין בעיתון "העיר" בין השנים 1999-1997 חשפה את מציאות חייהם של מהגרי העבודה והפליטים שהגיעו לישראל במספרים הולכים וגדלים. בעקבות הפרסומים על ניצולם החמור, החליטה קבוצת אזרחים להתאגד ולהפעיל קו חם למענם. כך נולד מוקד הסיוע.

 

"המועמד לגירוש הצעיר ביותר, אולי בעולם, גורש השבוע מהארץ. שמו לא ידוע. הוא בן ארבעה חודשים. הוא נתפס כשבא עם המטפלת לבקר את אבא שלו, ג'וזף אמורה מגאנה, המועמד לגירוש בכלא מעשיהו. יאללה. קח את החיתולים שלך, המוצץ בפנים, והיידה, לגאנה". – מתוך "התל אביבים החדשים", עיתון "העיר"

 

"אוכלוסיית העובדים הזרים היא מהקבוצות הפגיעות ביותר והסובלות מהפרת זכויות אדם בישראל של היום. מוקד סיוע לעובדים זרים פועל לשמירה והגנה על זכויות העובדים הזרים באמצעות הפעלת 'קו חם', ביקורים באגפי השוהים הבלתי חוקיים בכלא, מתן סיוע משפטי, שינוי מדיניות והשפעה על דעת קהל.

פעילות העמותה חיונית לשמירת זכויות האדם ותורמת לחוסנה המוסרי של ישראל". – מתוך תעודת האות

 

"כל שבוע הייתי קוראת את הכתבות של פישביין ומתעצבנת מחדש. באוקטובר 1998 היא פרסמה כתבה על הקו החם שפתחה יהודית אילני באופן עצמאי לעובדים זרים המועמדים לגירוש. כמו אנשים נוספים יצרתי קשר עם יהודית, והקמנו עמותה. נדמה שנפוצה שמועה בקרב קהילות מהגרי העבודה שאנו פועלים, והטלפון במשרד הקטן לא פסק מצלצולים. בליל של שפות מכל חמש היבשות נשמע במשרד, וניגרים, גנאים, טורקים, רומנים, קולומביאנים, פיליפינים וסינים לא חדלו מלפקוד אותו, עד היום". – סיגל רוזן, המנהלת הראשונה של מוקד הסיוע

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.