מקבלי אות זכויות האדם לשנת 1999

רופאים לזכויות אדם ורוחמה מרטון

 

עמותת רופאים לזכויות אדם הוקמה בשנת 1988 על ידי קבוצת רופאים ורופאות יהודים ופלסטינים מישראל ביוזמתה של ד"ר רוחמה מרטון, פסיכיאטרית ומרצה לרפואה.

העמותה לקחה חלק מרכזי במאבק הציבורי והמשפטי נגד עינוי נחקרים פלסטינים ובהוקעת שותפותם של רופאים במעשים אלה. בשנה זו פסק בג"ץ כי יש לאסור עינויים בישראל, במסגרת עתירות שהגישו מספר ארגונים, ובהם הוועד הציבורי נגד עינויים, שד"ר מרטון נמנית על מייסדיו.

 

"על פעילות ענפה לשמירת זכויותיהם לבריאות גוף ונפש ולרווחה של חולים נזקקים ושל מעונים ומדוכאים בישראל ובשטחים המוחזקים;
על עמידתם הנחושה מול פני אדישות כללית להקלת סבלם ושמירת כבודם של חסרי ישע ומוכי גורל שנרדפו על נפשם ללא רחמים;
על ראייתם של רפואה ושרותי בריאות כגשר לשלום אמת בין העמים ועל תרומתה להעלאת רמתן המוסרית וההומאנית של מדינת ישראל ורשויותיה".
– ועדת האות

 

"מה שנראה היום כקיום מובן מאליו של ארגון זכויות אדם, היה בשעתו צעד אמיץ וייחודי. השנים שנות תחילת האינתיפאדה; נוכח שתיקתה של החברה הישראלית בכלל והממסד הרפואי בפרט, מחליטה ד"ר מרטון – פעילת זכויות אדם ותיקה – להתמסר, במקביל לעבודתה כרופאה, לפעילות ציבורית תובענית ומעוטת הכרה, ללא כל מקורות מימון ותמיכה, לעתים קרובות תוך התנגשות עם ממסד רפואי עוין ובסביבה שרובה אדישה לסבל הזולת ולרמיסת זכויותיו.

לאורך שנות פעילותה תרמה העמותה רבות לשיח הציבורי של זכויות האדם בישראל, והגיעה להישגים נאים במאבקיה להגנה על זכויות אדם בכלל וזכויות רפואיות בפרט, כשהיא מתמקדת בהבטחת הזכות לטיפול רפואי הוגן ושוויוני ובהגנה על זכות האדם לשלמות הגוף, לכבוד ולבריאות הנפש". – מתוך מכתב ההמלצה

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.