מקבל אות זכויות האדם לשנת 1996

גדעון לוי, כתב "הארץ"

 

גדעון לוי הוא עיתונאי ב"הארץ". מאז 1988 הוא יוצא מידי שבוע ומתעד את חייהם של הפלסטינים תושבי השטחים ואת הפגיעות בזכויותיהם.

 

"בשל עמידתו האיתנה על זכויות האדם וכבוד הבריות
של נדכאים ונרדפים ועשוקים בני כל העמים והדתות
ובשל כתבותיו המרשימות טוהר סגנונו וחן לשונו
שעוררו מצפון האומה וקראו לתיקון מעוותים".
– מתוך תעודת האות

 

"אין לי כל היכרות אישית עם גדעון לוי, אך אני קוראת בעיון את מאמריו במוסף סוף השבוע ובעיתון 'הארץ' של יום א'. בנאמנות, באמינות ובעקביות הוא מביא סיפורים אנושיים הממחישים את הפגיעות של זכויות האדם, בעיקר בשטחים. במשך חודשים ואולי גם שנים הוא דואג לנסוע אל האנשים במחוזות שרוב הישראלים אינם מעזים לדרוך, כדי להביא לנו את סיפוריהם ולהזכיר לנו את המימדים האנושיים של הקונפליקט בין הפלשתינאים לישראלים.

אני מציעה את מועמדותו כאות הוקרה על מסירותו לנושא של זכויות האדם, ובזמנים אלה של סימני שאלה לגבי עתיד הסכסוך ופתרונו". – מתוך מכתב ההמלצה

 

"אני כותב בעיתון ישראלי, לישראלים, לא לפלסטינים. אני כותב את הדברים מנקודת ראות ישראלית, שלא לומר מנקודת ראות פטריוטית בעיני עצמי. אני כותב בעיקר על מה שאנחנו מעוללים להם, לא כדי לעזור להם, לא כדי לעזור למישהו, אלא רק כדי שנדע". – גדעון לוי במאמר ב"עין השביעית"

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.