מקבל אות זכויות האדם לשנת 1994

יצחק קלינטון ביילי, חוקר החברה הבדואית

 

ד"ר יצחק קלינטון ביילי, יליד ארצות הברית, הקדיש את מחקריו ללימוד אורחות החיים של הבדואים, ואת פעילותו הציבורית למען קידום זכויותיהם.

 

"על פעילות ענפה רבת שנים ועמל להצלת כבודם ולעידוד רוחם ולמימוש זכויותיהם של הבדואים בישראל לשבטיהם. כלוחם בלתי נלאה לרווחתם של מיעוטים, וכמחיה תרבותם ומעטיר שירתם, מתוך ידיעות והזדהות עמהם הגשים מחזונם של נביאי ישראל וערכי המדינה היהודית והדמוקרטית של אהבת הבריות ושוויון כל הברואים בצלם.

הוא ניסה בכל כוחו, יחיד מול הרשויות, לבטא את השקפותיהם של הבדואים, וניסה לפשר בין צרכי המדינה לבין המיית ליבו של מיעוט שקט ומאופק זה, שנקרע באחת מאופי חיים מסורתי בן מאות שנים, היישר אל ישראל המודרנית של שלהי המאה העשרים. הוא התערב וניסה לפשר בין הרשויות לבדואים, ולגשר על קשיי תקשורת, ולעיתים אף שרירות לב מצד הרשויות, בשמשו פה לבדואים.

כל פעילותו למען הבדואים הייתה מבוססת על היכרות אמיצה עם אורח חייהם, המסורת המשפטית והשירה שלהם, וכן על חברות אישית". – ועדת האות

 

"ד"ר ביילי הקדיש מזמנו וממרצו לקידום עניינם של הבדואים, מבלי להתייאש מחוסר העניין הציבורי. במאמריו הרבים בעיתונות הישראלית גרם לכך שאיש לא יוכל לומר 'לא ידעתי' כאשר תסופר במלואה פרשת הבדואים". – מתוך תעודת האות

 

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.