מקבל אות זכויות האדם לשנת 1990

יצחק קדמן, ראש המועצה לשלום הילד

 

ד"ר יצחק קדמן, מרצה לעבודה סוציאלית, הקים בשנת 1980 את המועצה הלאומית לשלום הילד ומשמש כמנכ"ל המועצה.

 

שנת 1989 צוינה בישראל כשנת הילד. בסופה אישרה עצרת האו"ם את האמנה הבינלאומית של זכויות הילד, והכריזה כי כל ילד ראוי וזכאי לגדול "ברוח הכבוד, הסובלנות, והחופש".

 

"'הנה לא ידעתי דבר כי נער אנוכי' (ירמיהו א, 6). הילדים אינם יודעים למחות על מצוקתם, לצאת להפגנות, לשבות. הם זקוקים לאדם המבוגר שיהיה להם לפה. אך למגינת הלב, מבוגרים כאלה נער יספרם. אחד המעטים המתריע והדורש הוא ד"ר יצחק קדמן.

נדמה, שכמעט בכל נושא אשר נוגע לרווחת הילד בישראל נשמע קולו של ד"ר קדמן. בתוקף תפקידו כמנהל המועצה הלאומית לשלום הילד הפכו הוא ועמיתיו את המועצה לגוף המוביל בפעילות למען שלומו של הילד בישראל.

יקצר המקום לתאר את הנושאים אשר טופלו במסגרת זו – החל מניהול מסע ציבורי להעלאת המודעות לבעיית הילדים המוכים, ייזום וקידום חקיקת 'חוק קטינים וחסרי ישע', טיפול בבעיות של ילדים בסיכון, ילדים שהוריהם מסוכסכים זה עם זו והם עומדים חסרי ישע בתווך, ילדים נכים ומפגרים, ילדים במשפחות אומנה, ילדים הזקוקים לחינוך מיוחד, ילדים קרבנות גילוי עריות, ילדים במעצר, תעסוקה בלתי חוקית של ילדים, בטיחות ילדים בנסיעה ובמגרשי המשחקים, ילדים בפנימיות, ועוד נושאים רבים העולים על סדר יומנו חדשות לבקרים". – ועדת האות

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.