מקבל אות זכויות האדם לשנת 1986

יצחק זמיר, לשעבר היועץ המשפטי לממשלה

 

פרופ' יצחק זמיר כיהן בין השנים 1986-1978 כיועץ המשפטי לממשלה, ובין השנים 2001-1994 כיהן כשופט בבית המשפט העליון. הוא הודח מתפקיד היועץ המשפטי לממשלה זמן קצר לפני קבלת האות, בעקבות דרישתו לקיים חקירה משטרתית נגד בכירים בשב"כ בשל חלקם בפרשת קו 300.

 

"בשבע שנות כהונתו כיועץ המשפטי לממשלה היו חירויות האזרח נר לרגליו. כל צעדיו אלה של הפרופסור זמיר כיועץ המשפטי לממשלה נבעו בהכרה פנימית עמוקה בעליונות שלטון החוק על כל שיקול אחר. על כל אלה ועל הקשב העקבי והאוהד לטיעונים של זכויות אדם מצד היועץ המשפטי וצוותו החליטה הוועדה פה אחד להעניק לו את הפרס.

תנאי מוקדם לשמירה על זכויות האדם הוא שמירה קפדנית על עקרון שלטון החוק ועל כך ששום רשות אינה יכולה לחרוג מסמכויותיה ולפגוע אגב כך בזכויות היסוד. כיועץ המשפטי הקפיד פרופ' זמיר על עקרון זה ואף הדגיש כי אין לפגוע בו בשם ביטחון המדינה – חלק מביטחוננו הוא בהקפדה על שלטון החוק. פרופסור זמיר עמד על עמדה זו לנוכח לחצים קשים מצד גורמים שונים, בהוכיחו עצמאות ואומץ לב אזרחי ומקצועי". – ועדת האות

 

"'אני וקודמי בתפקיד לא ראינו עצמנו כעורכי דין של הממשלה, אלא כמגיני החוק וזכויות האזרח". – יצחק זמיר בראיון לעיתון "מעריב" ביום קבלת האות.

 

 

 אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.