מקבל אות זכויות האדם לשנת 1985

ברוך מאירי, עיתונאי "מעריב"

 

ברוך מאירי עלה מעירק בשנת 1950. הוא החל לעבוד ב"מעריב" כנער שליח בגיל 17, וכעבור זמן קצר הפך לכתב חדשות.

 

"המצפון החברתי המפותח של מר מאירי מריץ אותו לכסות בכתבותיו הרגישות דווקא את השכבות הפחות איתנות בקרבנו ולעזור להן במצוקתן.

כך הוקיע מאירי את מאמצי השלטונות לאלץ תושבים ותיקים בשכונת מוסררה בירושלים לעקור בניגוד לרצונם; הצביע על סירובם של ראשי עיר אחדים לקלוט בעירם עולים מאתיופיה, שמא יקלקלו כביכול את שמה הטוב של העיר; ויחד עם מדריכי רחוב השקיע מאמצים כדי לאמת את הממצאים על השימוש הנרחב בגז בבתי הסוהר. הכמיהה לצדק עומדת בראש מעייניו, וכתבותיו החיו לב נדכאים. על כל אלה מגיע לו, וגם לאכסניה שלו, 'מעריב', יישר כוח!" – ועדת האות

 

"אני רואה לחובה לפנות אליכם ולבקש להעניק לעיתונאי מ'מעריב', ברוך מאירי, אות הוקרה. דעה זו היא לא רק שלי, שותפים לה רבים, ובתוכם כל תנועות המחאה בעיר, שכן ברוך עשה עבודה לא רגילה ושיש בה הרבה לב ונשמה. הוא חשף עובדות השופכות אור על ליקוייהם של המוסדות הסוציאליים בשכונות. אם זה תלמידי בתי ספר שהוזנחו ולא טופלו כראוי, אם זה בעניין הדיור האיום שילדים לא יכולים אפילו לשבת להכין שיעורים לבית הספר בגלל הצפיפות, אם זה בעניין של נוער וצעירים שלא עובדים ולא לומדים ומידרדרים לפשע. הוא גם חשף את הפרשה המזעזעת של שימוש בגזים מסוכנים בבתי סוהר נגד אסירים. מעניין שאיש לא שם לב לצעקותינו בנושא זה עד אז; ברוך הפך לנו לצינור". – מכתב המלצה מסעדיה מרציאנו ז"ל, פעיל שכונות וח"כ לשעבר.

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.