לראשונה בחיפה: מצעד לרגל היום הבינלאומי לזכויות אדם

המצעד בתל אביב, 2010. צילום: מגד גוזני, אקטיבסטילסהמצעד בתל אביב, 2010. צילום: מגד גוזני, אקטיבסטילס

ביום שישי ה-9 בדצמבר יתקיים לראשונה בחיפה מצעד זכויות אדם, מהדר דרך ואדי נסנאס ועד לקריית הממשלה; במקביל, ישוב ויתקיים בתל-אביב זו השנה השלישית ברציפות המצעד הארצי.

פעם בשנה, רגע לפני יום זכויות האדם הבינלאומי החל ב-10 בדצמבר, אנחנו מאחדים כוחות: כל הזכויות, כל הפעילות והפעילים, כל הארגונים והקבוצות, כל המאמינות והמאמינים שאפשר. גם השנה יצעדו אלפי פעילות ופעילים בישראל למען חופש ביטוי, צדק חברתי, כבוד האדם, חופש התנועה, שיוויון, הזכות לבריאות, לבריאות, ולחינוך של כולנו.

במקביל למצעד הארצי בתל אביב, אליו הצטרפו כבר כמאה ארגונים, יתקיים השנה לראשונה גם מצעד חיפאי, פרי שיתוף פעולה בין האגודה לזכויות האזרח ובין פעילות ופעילים מהעיר שמבקשים להביא את קול זכויות האדם לחיפה. בהמשך למחאת הצדק החברתי של הקיץ, עת צעדו רבבות בני אדם בשכונות חיפה בדרישה למימוש זכויותיהם הבסיסיות לחינוך, דיור, רווחה, מציב מצעד זכויות האדם במרכז המרחב הציבורי את הרצון לקיים חיים אזרחיים משותפים ושיוויוניים המבוססים על זכויות וכבוד הדדי של כלל בני האדם.

בבלוג המצעד כתבו הפעילים: "‎בליל של יותר מרבע מליון בני אדם יוצרים בחיפה אינספור מעגלי זהות ושייכות. מרבית המעגלים האלה מבינים שיש להם אינטרס משותף לקיום שוויוני שמבוסס על זכויות וכבוד הדדי. מחאת הקיץ התחילה וממשיכה כמחאה של בני אדם. בני אדם שמכירים בדעות שונות, בשיוכים שונים, בבעיות שונות – ובזכויות משותפות לכולם. בני אדם שגרים בנווה דוד או בואדי ניסנאס, בחליסה או בהדר, בנווה יוסף או בכרמל.  יום זכויות האדם והצעדה של ארגוני זכויות האדם והשינוי החברתי הוא המשך ישיר לפעולה שהחלה בקיץ. מנתינים שמקבלים את המציאות לאזרחים שפועלים לשנות אותה. מהשלמה עם מצוקה, חוסר צדק ועוולות חברתיות למאבק לחירות, שוויון ואחווה. מחקיקה אנטי דמוקרטית בכנסת ללקיחת אחריות משותפת על גורלנו”.

המצעד בחיפה יחל בשעה 10:00 בגן הזכרון, משם נצעד דרך ואדי ניסנאס ונסיים בעצרת בגן קריית הממשלה.

הצעדה בתל אביב תצא בשעה 10:00 מכיכר הבימה ובסיומה יערך לראשונה מופע מוזיקלי ייחודי שהופק במיוחד לאירוע, בניצוחה של התזמורת האנדלוסית הים-תיכונית. 20 נגנים ילוו את לירון רמתי, קובי אוז, איה כורם, אבטה בריהון ונואל דבס. בין הנואמים בעצרת: הסופר סמי מיכאל, תושב חיפה ונשיא האגודה לזכויות האזרח.

המצעד בחיפה בפייסבוק

תמונות ממצעד זכויות האדם 2010

בבלוג של מצעד זכויות האדם אפשר להתעדכן בשמות המצטרפים החדשים ולקרוא עדכונים וחדשות על מצב זכויות האדם

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.