להט"ב

מערך שיעור לקראת היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה

לקראת היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה מציעה מחלקת החינוך של האגודה מערך שיעור בנושא המאבק לשוויון של קהילת הלהטבא"ק

 

ב-17 במאי יצוין היום הבינלאומי למאבק בהומופוביה ובטרנספוביה (הבנ"ה). לפני 22 שנה החליט ארגון הבריאות העולמי על הסרת ההומוסקסואליות מרשימת ההפרעות הנפשיות, החלטה שהיוותה צעד משמעותי בדרך להכרה בנטייה המינית ובזהות המגדרית כזכות אדם בסיסית.

לקראת היום הבינלאומי נגד הומופוביה וטרנספוביה מציעה מחלקת החינוך של האגודה לזכויות האזרח מערך שיעור בנושא המאבק לשוויון של קהילת הלהטבא"ק (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים, אינטרסקס וקווירים).

המערך חובר בשנת 2009 על ידי אהוד עוזיאל מהאגודה לזכויות האזרח בעקבות אירוע הירי ב"ברנוער". באירוע נרצחו ליז טרובישי בת ה- 16 וניר כץ בן ה- 26, ועשרה בני אדם נפצעו.

המערך מציע לאנשי ולנשות החינוך חומר רקע על אודות המאבק ההיסטורי לשוויון של הקהילה ומתווה לדיון קבוצתי, באופן שמסייע למשתתפים ללמוד על ציוני הדרך במאבק לשוויון זכויות של קהילת הלהט"ב, לעמוד על הפערים שבין שוויון פורמלי לבין קבלה חברתית, וכן מאפשר לבטא את עמדות המשתתפים ביחס למאבק הקהילה.

על אף ההתקדמות המרשימה ביחס הערכי והחוקי כלפי הקהילה בשני העשורים האחרונים, השוויון עדיין לא הושג והוא עוד רחוק מלהיות מובן מאליו. זכויות חברי הקהילה הן עדיין סוגיה חשובה ורלוונטית גם כיום – ולפנינו עוד דרך ארוכה במאבק למען חיים הוגנים ושוויוניים לכל אדם, לקבלת האחר ולקבלת העצמי.

מערך השיעור

עוד על זכויות להט"ב באתר האגודה

 

קישורים:

אתר הבנ"ה

אירועי הבנ"ה 2012

חומרים חינוכיים בנושא זכויות להט"ב בבלוג של אייל בן עמי באתר מכון מופ"ת

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

תגיות:

קטגוריות: הזכות לשוויון,זכויות להט"ב

סגור לתגובות.