חוק הנכבה פוגע באופן קשה ושערורייתי בזכויות יסוד

האגודה לזכויות האזרח ועדאלה בפנייה לנפגעים הפוטנציאליים של "חוק הנכבה" – "הדרישה להתכחש לזיכרון היסטורי כאוב היא בלתי חוקית בעליל"


ביום ראשון הקרוב (15.5.2011) יצויין יום הנכבה. השנה, לראשונה, יהיה זה לאחר חקיקת "חוק הנכבה" האוסר על גופים ציבוריים לציין יום זה וקובע קנס  כספי על מוסדות ציבור שיציינו את הנכבה או יעסקו בה. בימים האחרונים, פנו האגודה לזכויות האזרח ועדאלה אל ראשי מוסדות ציבור, מוסדות תרבות, רשויות מקומיות בערים מעורבות, מורים וארגונים ערביים על מנת להציע ייעוץ וסיוע, וליידע אותם בדבר התנגדותן לחוק.

מתוך מכתבם של חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, וחסן ג'בארין, מנכ"ל עדאלה:

"לעמדתנו, החוק פוגע באופן קשה ושערורייתי בזכות לשוויון, בחופש הביטוי הפוליטי והאמנותי, בזכות לכבוד אישי וקבוצתי ובזכויות חוקתיות נוספות. החוק קובע שיא חדש בהגבלת חירויות יסוד ובעילות חסרות התקדים לפגיעה זו."

כזכור, לפני מספר ימים  עתרו הארגונים לבג"ץ נגד החוק. במכתב, הם קוראים לראשי מוסדות הציבור שיבקשו לציין את הנכבה לפנות אליהם לקבלת מידע נוסף על החוק ומשמעותו.

לדברי חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, "חוק הנכבה פוגע בחופש הביטוי עוד בטרם נקנס ולו מוסד ציבורי אחד, משום שמטרתו הברורה היא הרתעה: להרתיע מוסדות ציבור מלקיים בתחומיהם דיון ציבורי ופתוח על נושא כאוב וטעון כמו הנכבה. הדרישה לשתוק, וחמור מכך, הדרישה מהציבור הערבי להתכחש לזיכרון היסטורי כאוב, היא דרישה בלתי חוקית בעליל".

למכתב המלא

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: דמוקרטיה,זכויות המיעוט הערבי,חופש הביטוי

סגור לתגובות.