מקבלות אות זכויות האדם לשנת 2003

מחסום ווטש – נשים למען זכויות אדם

 

ארגון מחסום ווטש – נשים למען זכויות אדם הוקם בינואר 2001 בעקבות דיווחים בעיתונות על התעללויות בפלסטינים במחסומים. נשות הארגון, מרחבי הארץ, פועלות בו בהתנדבות.

 

"על פועלן המרשים ועמידתן הקבועה במעקב אחר פעילות כוחות הביטחון במחסומים בשטחים
בתקופה של אדישות כללית ושחיקה ברגישות לזכויות האדם של הפלסטינים;
על התערבותן למניעת סבל ופגיעה אשר לא פעם מצילה חיים ממש;
על התמדה ועל מסירות הנפש להקל ולו במעט את מצוקתם של הפלסטינים במחסומים;
על בניית גשר אנושי בין העמים, ועל הסיוע בשמירת צלם האנוש של החברה הישראלית".
– מתוך תעודת האות

 

"קבוצות קטנות של 4-3 משקיפות יוצאות למשמרות בזמן שתנועת האנשים במחסומים מוגברת – השכם בבוקר, כאשר מאות תלמידים ופועלים פלסטינים עוברים שם, ובשעות אחר הצהריים המאוחרות כשהם שבים לבתיהם. יום יום, בקיץ ובחורף, בימי חול, בסופי שבוע ובחגים, יוצאות נשים אלו למחסומים בהתנדבות, בנוכחות שקטה, ללא אלימות, הן עומדות על משמר זכויות האדם וחירותו במרחב הישראלי-פלסטיני רווי האלימות.

על ההגנה היום יומית על זכויות האדם וחירותו, על הרעיון המקורי המאפשרת למעטות עשייה רבה כל כך, ועל העבודה המסורה ללא ליאות של נשים אלו, אני מבקשת להעניק להן את אות זכויות האדם". – מתוך מכתב ההמלצה

 

"הפלסטינית במחסום, היא לא רק פלסטינית במחסום. בבוקר, בבית שלה, היא בן אדם. היא מתלבשת יפה, מנסה להתאים את הצעיף לסוודר, מלבישה יפה את הילדים, ורוצה לנסוע לבקר מישהו. בבוקר היא בן אדם ובערב, כשהיא חוזרת, היא שוב בן אדם, אבל בדרך היא שיחקה בתפקיד הפלסטינית במחסום שמתחננת לפני החיילים ומושפלת על ידם. וככה זה מדי יום". – מותך ריאיון ב"הארץ" עם ליה נרגד ממחסום ווטש על ספרה "חורף בקלנדיה", ובו רשמים מביקוריה השבועיים במחסום.

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.