מקבל אות זכויות האדם לשנת 2000

יוסף אלגזי, עיתונאי

 

ד"ר יוסף אלגזי, יליד אלכסנדריה, הוא עיתונאי, היסטוריון, מרצה, ופעיל פוליטי וחברתי.

 

"על אשר חרט על דגלו העיתונאי את שמירתן ועידודן של זכויות האדם ורבות בשנים פקד בתיהם של נרדפים חסרי ישע וחשוכי סעד, קשר איתם קשרי חיבה ועודד מצפון הרבים למצוקותיהם". – מתוך תעודת האות

 

"בדרך כלל בוחר אלגזי את מרואייניו מקרב האנשים שמרבית העיתונאים מעדיפים להתעלם מהם, מסיפורם, ממצוקותיהם ומטענותיהם. כך מטפל אלגזי שנים ארוכות בסיפוריהם של הפלסטינים בשטחים, ההפלייה הבוטה של האוכלוסיה הערבית בישראל, לרבות של הערבים הבדואים בנגב, עובדים זרים ועוד.

הוא ראוי לטעמי לקבל את הפרס על הצבת המראה בפני החברה הישראלית ללא לאות במשך שנים ארוכות, תוך ויתור פעמים רבות על הרייטינג הנכסף, תוך מאבק לתת ביטוי לסיפורים ותוך נכונות מלאה לא לחסוך במאמץ של זמן ומידע על מנת להביאם במלואם, ועל כך שתמיד קידום זכויות האדם עמד בראש מעייניו". – מתוך מכתב ההמלצה

 

"בקרב, גם חובש נדרש להילחם כדי לשרוד. הציקה לי השאלה, האם גם אני אתרום את חלקי לחשבון הדמים שבין ישראל לשכניה הערבים? ומה יהיה אם בין חיילי 'האויב המצרי' יימצא חייל שהכרתי מאלכסנדריה?" – מתוך טור שפרסם יוסף אלגזי ב"הארץ", בו תיאר כיצד נשמע לצו מצפונו ובחר שלא להשתתף בקרב ל"טיהור" אל-עריש.

 

 

 אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.