מקבלת אות זכויות האדם לשנת 1991

לוטה זלצברגר, מייסדת "המוקד להגנת הפרט"

 

ד"ר לוטה זלצברגר ז"ל שרדה את מחנות הריכוז והגיעה לישראל בשנת 1949. הייתה מרצה בתחום העבודה הסוציאלית, פעילה פוליטית וחברתית וחברה במועצת עיריית ירושלים. בשנת 1988 היא ייסדה את המוקד להגנת הפרט. היא נפטרה בשנת 1994.

 

"לוטה זלצברגר פועלת מתוך אמונה, כי במורשתנו היהודית גלום הבסיס הערכי-מוסרי לבנייתה של חברה הומאנית וצודקת בישראל, בבחינת 'אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך'.

עם פרוץ האינתיפאדה הוקם 'המוקד להגנת הפרט', המתמודד יומיומית עם מצוקות חייהם של תושבים רבים החיים תחת שלטון צבאי, תוך הבאת עניינם לבירור ולפתרון בפני הרשויות.

לעתים קרובות אין פעילות מסוג זה מלווה בתהילה, בזוהר או ביוקרה. היא משקפת עם זאת מתן יחס של כבוד לאדם באשר הוא אדם; אוזן קשבת לצרכיו; וניסיון להיענות ולסייע לבעיותיו". – ועדת האות

 

"ההישג הגדול ביותר של המוקד להגנת הפרט במשך שנות קיומו הוא שהוא היה כתובת לאיש הקטן, לפלסטינאי שאין לו כסף לשכור שירותי עורך דין. המוקד פועל מתוך מחשבה שלאנשים יש זכויות בסיסיות שהן אוניברסאליות: הזכות לנוע, הזכות לחיות במסגרת משפחתית, הזכות להתבטא, לקבל שירות רפואי, ללמוד, לקבל הגנה משפטית. המטרה שלנו היא להבטיח שהחוק ימומש במידה שווה לכל אחד". – לוטה זלצברגר

 

"אני בהחלט קושרת את מה שלמדתי שם, במחנה רוונסבריק, ולפני כן בימי הכיבוש בהולנד, לזה שהקמתי את 'המוקד להגנת הפרט', אחרי עשרות שנים, פה בירושלים המזרחית. אני הבאתי מהניסיון שלי באירופה תחושה מאוד מפותחת של כמה זה נורא לחיות תחת כיבוש" – מתוך ריאיון ב"הארץ"

 

 

אות זכויות האדם על שם אמיל גרינצוויג ז"ל מוענק על-ידי האגודה לזכויות האזרח מדי שנה לאדם או לארגון שתרמו תרומה מיוחדת לקידום זכויות האדם בישראל.

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Facebook
  • Print
  • email

קטגוריות: זכויות האדם - כללי

סגור לתגובות.