הקו החם  |  תרומה  |  תמיכה והצטרפות  |   הצטרפות/הסרה מרשימת תפוצה  | יולי 2011   
 


 
הכתובת על הקיר 





פרויקט דמוקרטיה, שמובילה האגודה לזכויות האזרח עם ארגונים עמיתים, מזמין אתכם/ן להפיץ איתנו סדרה של פוסטרים הכוללים מידע מעניין וחשוב על מצב השוויון והזכויות החברתיות בישראל: חינוך, דיור, בריאות, עבודה, הזכות לקיום בכבוד ועוד. כל הפרטים כאן (ואם תהיתם מה בעצם הקשר בין זכויות חברתיות ודמוקרטיה - כאן התשובה).  


 

סרטונים


"מזכות לסיוט": סרטון אנימציה שיצר האנימטור יוני גודמן עבור האגודה ב-2008. לצפיה לחצו על התמונה.

/


"רישיון לחיות בכבוד": על הפגיעה בזכות לדיור של אזרחי ישראל הערבים. הפקה: אלאא יוסף, האגודה לזכויות האזרח. צילום ובימוי: יוסי יעקב. מרץ 2010.

\

עברית: חלק ראשון | חלק שני
ערבית: חלק ראשון | חלק שני


"מלמטה למעלה: מקדמים דיור בר השגה בישראל": סרטון שהפיקה הקואליציה לדיור בר השגה, שבה חברה האגודה, עם הטלוויזיה החברתית. הסרטון מציג בעיות בנושא הדיור בהישג יד בישראל, פתרונות אפשריים, ובעיקר – את האקטיביזם בחמישה מקומות: ירושלים, יפו ג', עג'מי, טירת הכרמל וחיפה. לצפיה לחצו על התמונה. 

/


 
נתניהו הפנים את הסלוגן - לא את מהות המחאה

מאת עו"ד גיל גן-מור, ראש תחום דיור באגודה לזכויות האזרח. המאמר פורסם באתר ynet ב-27.7.11

כדי להוציא אל הפועל את תוכנית נתניהו, דרושה חקיקה מפורטת שמגובה בתקציבים: תיקון לחוק מינהל מקרקעי ישראל, שילוב פרק של דיור בר השגה בחוק החדש, הסדרת יחסי השכירות ועיגון הזכאות לסיוע בשכר דירה, וכמובן ''הפשרה'' של חוק הדיור הציבורי. כל אלו - נשארו מחוץ לתוכנית. 

למאמר המלא >>>

תגובת הקואליציה לדיור בר השגה על תוכנית נתניהו 


 

האגודה לזכויות האזרח בישראל 
היא ארגון עצמאי ובלתי תלוי.
מקור משאבינו הוא תרומות של קרנות ופרטים בארץ ובחו"ל, דמי חברות באגודה ופעילות התנדבותית. עצמאות האגודה ומקצועיותה מבוססים גם במדיניותנו ארוכת השנים שלא לבקש, ולא לקבל, מימון ממקורות מפלגתיים או ממשלתיים בישראל.
כל תרומה לאגודה מוכרת לצורכי מס. 

לתרומה מאובטחת

 © האגודה לזכויות האזרח בישראל
טלפון: 03-5608185
פקס: 03-5608165
נחלת בנימין 75 תל אביב 
אתר: www.acri.org.il
אימייל: mail@acri.org.il

/     /

לגליונות קודמים >>>

להצטרפות/הסרה מרשימת התפוצה >>>

 



בימים האחרונים אנו עדים להתעוררות חברתית מרגשת ויוצאת דופן. אחרי שנים ארוכות של מדיניות ממשלתית המתנערת מאחריות המדינה בתחומים החברתיים, שבהן התדרדרנו לפערים חברתיים עמוקים ולשיא של שיעורי עוני, החליט ציבור גדל והולך לומר את דברו.

כמי שפועלים כבר שנים ארוכות לקידום הזכות לדיור נאות ובר השגה, אנו ממשיכים לפעול באינטנסיביות בימים אלה מול התקשורת ומול המערכת הפוליטית כדי שהזדמנות יקרה זו תוביל לסדר יום חדש. אנו תקווה כי המאבק יוביל לשינוי המדיניות החברתית במדינת ישראל ולמימוש הולם הרבה יותר של זכויות האדם החברתיות.

בניוזלטר מיוחד זה ריכזנו מידע שימושי ועדכני בשאלות האקטואליות המעסיקות את כולנו בימים מסעירים ומלאי תקווה אלה: מה זה, בעצם, דיור בר-השגה? מאהלי מחאה - האם זה חוקי והאם מותר לעירייה או רשות מקומית לסלקם? מהן זכויותיו של מפגין/ה שנעצר/ה? כל המידע מופיע גם באתר האגודה, עם עדכונים על בסיס יומיומי, בקצב ההתפתחויות. תקראו, תתעדכנו, תשתפו. ובואו למאהלים - תוכלו לפגוש שם גם את גיל, רונה, טלי ועוד מצוות האגודה, מהקואליציה לדיור בר השגה ועוד ועוד – מרצים (ראו בהמשך מועדי ההרצאות הקרובות), מקשיבים, שואלים, מתרגשים, ובעיקר: רוצים צדק חברתי.


 
זכותון למפגין/ה - שאלות ותשובות





מידע למפגינים/ות בנושאים: מחאת אוהלים; הפגנה; עיכוב, מעצר וחקירה של מפגינים/ות; נטילת אמצעי זיהוי ממפגינים/ות.


 
דיור בר השגה


כולם מדברים בימים האחרונים על "דיור בר השגה" - אבל מה זה בעצם? למה זה חשוב? ואיך אפשר לקדם אותו? 

בקצרה - מה זה דיור בר השגה (או דיור בהישג יד)

מה אפשר לעשות כדי לקדם דיור בר השגה? - חומר למחשבה עבור ראש הממשלה ושר השיכון, מטעם הקואליציה לדיור בר השגה

מסמך של מרכז המחקר והמידע בכנסת: מודלים של דיור בר השגה במדינות המפותחות ובישראל

בלוג הקואליציה לדיור בר השגה


 
פעילות מתוכננת בימים הקרובים - 
השתתפו ושתפו

צוות האגודה לזכויות האזרח וחברי הקואליציה לדיור בר השגה, בה אנו חברים, עורכים הרצאות על דיור וזכויות חברתיות במאהלים ברחבי הארץ.

* מחר, חמישי 28.7, בשעה 20:00 ברחבת הסינמטק מול מאהל הסינמטק בחיפה: חגית נעלי יוסף, מתכננת ערים מהמעבדה לתכנון עם קהילה וחברה בקואליציה לדיור בר השגה, על דיור בר השגה בתמהיל חברתי. 

* מחר, חמישי 28.7,  בשעה 22:00 במאהל רוטשילד בתל אביב: ד"ר סנדי קדר מהאגודה לצדק חלוקתי, החברה בקואליציה לדיור בר השגה. 

* יום ראשון, 31.7, בשעה 20:00, במאהל בהרצליה, רחבת יד לבנים: עו"ד אורה בלום מהתוכנית הקלינית בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל אביב. 


והכי חשוב: לפני פחות משבוע, במוצ"ש 23.7, הייתה כאן הפגנה מדהימה, כשאנשים צועקים באקסטזה את מה שאי אפשר היה לדמיין עד לפני שבועיים בקושי: העם דורש צדק חברתי. במוצ"ש הקרוב (30.7) תהיינה חמש הפגנות במקביל, החל מהשעה 21:00: באר שבע, חיפה, ירושלים, נצרת ותל-אביב. בואו!


 
עוד בנושא


* פנינו לרון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, בעניין פינוי מאהל המחאה של תושבות דרום העיר בגינת לוינסקי. בהתאם להודעה שפורסמה בעיתונות הודיעה עיריית תל אביב, כי היא "מכבדת ומאפשרת את מחאת האוהלים" ואולם "המקום שהוקצה לכך הוא בשדרות רוטשילד וכך הוסבר גם למוחים בגן לוינסקי". בפניית האגודה טוען עו"ד אבנר פינצ'וק כי התנהלות זו של עיריית תל אביב מגבילה שלא כדין את המחאה החברתית ואת זכותן החוקתית של תושבי/ות העיר לחופש ביטוי ומחאה.

* הגשנו עררים לבית משפט השלום בת"א, בירושלים ולבית המשפט המחוזי בתל אביב, בשם מפגינים שנעצרו בהפגנות המחאה של הימים האחרונים, ושוחררו בתנאים מגבילים שכללו איסור להשתתף בהפגנות ולשהות במאהל המחאה. בעררים טוענת עו"ד אן סוצ'יו מהאגודה כי התנאים שנקבעו פוגעים באופן בלתי סביר ובלתי מידתי בזכותם של העוררים לחופש הביטוי וההפגנה, ודורשת לבטלם.